Utazás

A szállodáknak elsőként a hölgyekre kell pozitív benyomást tenniük – interjú Zentai Péterrel, a Hilaris Hotels szállodalánc tulajdonosával

Bár az üzleti életben jó ideje elismert vállalkozó, a szélesebb közönség csak mostanában találkozhatott Zentai Péter nevével. Mégpedig a legújabb, nagy volumenű projektje kapcsán, ami nem más, mint az öt szállodából álló Hilaris Hotels, amelyhez executive chefnek a televízióból is ismert sztárséfet, Krausz Gábort kérte fel. Péter az induló brand különlegességéről, a hölgyek kiemelt szerepéről az utazástervezésben és az inspiráló női ügyek támogatásáról is mesélt a Femcafe.hu-nak. Interjú.

Ha rákeres valaki a nevére, azt láthatja, hogy ön egy üzletember, aki az ingatlanfejlesztés területén tevékenykedik. Hogy került kapcsolatba a szállodaiparral és mikor merült fel az önálló szállodalánc létrehozásának ötlete?

Több mint 20 éve foglalkozom ingatlanfejlesztéssel, valamint több mint 60 cégben van érdekeltségem és ezek a vállalkozások többnyire ehhez a területhez kapcsolódnak valamilyen formában. Ezért aztán belevágtunk a szállodafejlesztésbe is az elmúlt években. A fejlesztés mellett a gasztronómiai egységek, elsősorban szállodaakvizíció, valamint az üzemeltetés is része lett a portfóliónknak. Építettünk már saját szállodát is, például az ötcsillagos Reed Hotelt Siófokon, ahol a Magyarország Szépe idei felkészítőtáborát rendezték.

A Hilaris Hotels mögött remek vezetői csapat áll, akikkel régóta ismerjük egymást. A szállodaláncot egy három fős igazgatóság irányítja, Pázmándy Szilvia az értékesítési- és marketing területet viszi, Valenta Zsolt az üzemeltetésért felel, Tikos Gergő pedig a fejlesztések, felújítások felelőse. És, ami az egyik legfontosabb egy hotel esetében, a gasztronómia, ez a sztárséf, Krausz Gábor feladata. Executive séfként egyedi menüsorokkal, minőségi alapanyagokkal készül a vendégek számára.

Honnan jött a névválasztás, miért pont Hilaris?

A latin Hilaris melléknév jókedvet és derűt jelent. Szeretnénk, ha a vendégeink boldognak és elégedettnek éreznék magukat a nálunk töltött idő alatt és pozitív élményekkel, valamint benyomásokkal távoznának tőlünk. A szlogenünk: "Hilaris Hotels - a csodák világa", és mi valóban ezt fogjuk vendégeinknek kínálni.

Hilaris Hotels vezetősége

Egy meglehetősen telített piacról beszélünk, ahol viszonylag nehéz újat alkotni. A Hilaris Hotels miben lesz más, mivel fog kitűnni a tömegből?

Mi egy hiánypótló élménycsomagot szeretnénk kínálni, amelynek a legfontosabb jellemzője az emberközpontúság, azaz mindenkinek egyedi, személyre szabott szolgáltatást szeretnénk nyújtani. Hiszünk ugyanis abban, hogy eltérő igények és elvárások vannak ma már a pihenést, kikapcsolódást illetően. Ezért igyekszünk döntéseinket, munkánkat a vendégek, alkalmazottak és a helyi közösség jólétének szolgálatába állítani. Olyan innovatív megoldásokban gondolkodunk, amelyek egyedülállóak a hazai szállodai piacon, új dimenziókat szeretnénk nyitni az üzemeltetés területén. Jelenleg is zajlik ennek a koncepciónak a finomhangolása, illetve a különböző partnerekkel való egyeztetések, ezért erről most még nem szeretnék többet elárulni. Az azonban biztos, hogy mi nem a többi szállodalánc rovására akarunk működni, nagyon tiszteljük, amit ők elértek, hanem egy hiánypótló piaci rést kívánunk betölteni. A Hilaris Hotels mint új márka egy teljesen új algoritmust kínál és igyekszik új célcsoportokat megszólítani. Értem ezalatt azt, hogy igyekszünk olyanokat is elérni, akiknek eddig esetleg nem volt lehetősége erre a fajta pihenésre, rekreációra, akár anyagi, akár egyéb okokból. Nos, mi rájuk is gondoltunk és számukra is szeretnénk lehetőséget nyújtani.

Mik a közeljövő prioritásai?

Nem csak itthon, hanem Ausztriában is jelen van a szállodaláncunk, mégpedig négy hotellel és folyamatban van a horvátországi piacra lépésünk. Kiemelten fontos számunkra, hogy olyan desztinációkban terjeszkedjünk, amelyek kedveltek a magyar vendégek körében. Ezért aztán a külföldi szállodáinkban is magyar munkavállalókat szeretnénk alkalmazni. Rövidtávú célunk egyébként az, hogy erősítsük a hazai és régiós jelenlétet. Ha a gazdasági környezet lehetővé teszi, és minden a terveink szerint alakul a Hilaris Hotels 5 éven belül 15-20 szállodát fog üzemeltetni.

Ha utazásról van szó, nagyrészt a nők a döntés-előkészítők, őket kell megnyerni. Mik azok a szempontok, vagy jellemzők egy hotelnél, amire a nők jobban kíváncsiak?

A hölgyek szerepe nagyon fontos a szállodaválasztásnál, döntés-előkészítők és döntés-befolyásolók is egyben. Az elemzéseink azt mutatják, hogy komoly kutatómunkát végeznek mielőtt döntést hoznak a családi nyaralás vagy hétvégi pihenés helyszínének kiválasztásáról. Ezt pedig elsősorban a wellness szolgáltatások, a helyi attrakciók, a gasztronómia és a gyerekprogramok kínálata befolyásolja. A hölgyek a szolgáltatások minőségét helyezik előtérbe, az urak pedig az ár-érték arányt. A cél nyilván az, hogy minőségi időt töltsenek együtt, ezért mi az összes szállodánkban jól felszerelt gyerekjátszó részt alakítunk ki és animátoraink folyamatosan biztosítják majd a színvonalas gyerekprogramokat. Ennek köszönhetően a szülők is tudnak kicsit kettesben lazítani, elmenni egy masszázsra, vagy valamilyen kezelésre, miközben a gyerekek biztonságban vannak, és jól érzik magukat.

A wellness szolgáltatások és a gasztronómia mellett egyre több utazónak fontosak a környezetvédelmi törekvések. A Hilaris Hotelsnél ez miben jelenik meg?

Számunkra a környezetvédelem kiemelten fontos. A megújuló energiaforrásokat megpróbáljuk a leghatékonyabban használni szállodáink felújítása és korszerűsítése során. Azt tervezzük, hogy 2024 végére papírmentessé tesszük az összes szállodánkat és átállunk minden területen a digitális megoldásokra.

Ha már hölgyek, a Miss World Hungary után most az Inspiráló Nők Estjének szponzorai között is köszönthetjük. Mindkét esemény középpontjában a különleges nők állnak. Miért tartja fontosnak, hogy ilyen módon támogassa a hölgyeket?

A hölgyek szerepe kiemelten fontos a társadalom jövője szempontjából, hiszen gyermekeket nevelnek, összetartják és működtetik a családokat, és előre viszik a nemzet sorsát. Ezek olyan alapvetések, amelyeket támogatni kell és segíteni. Ezért mi gondolkodás nélkül mellé állunk minden jó ügynek, legyen az szépségverseny vagy akár az Inspiráló Nők Gála. A nők társadalmi szerepe mára jelentősen megváltozott, manapság teljesen természetes, ha egy hölgy karriert épít, saját vállalkozást indít, és emellett feleségként, anyaként is kiválóan helyt áll. Ezért azt gondolom, kiemelten fontos, hogy elismerjük, támogassuk, és ha kell, ünnepeljük is őket. Ahogy a mondás tartja, minden sikeres férfi mögött áll egy nagyszerű nő, amit az én személyes példám is alátámaszt. Az üzleti sikereim alapja az a stabil családi háttér, amit a feleségem teremt meg nálunk otthon. A gyermek nevelése, szeretetteljes terelgetése, a biztonság és a harmónia megőrzése - ezek mind a feleségek, anyukák érdeme. Egy kicsit az én feleségem előtt is tisztelgek azzal, hogy a hölgyekkel kapcsolatos ügyeket támogatom.

Ha már inspiráló nőkről beszéltünk, szeretném megemlíteni azt a hölgyet, aki engem is motivált és példaképemnek tekintem, ő pedig a 2006-ban elhunyt villamosmérnök, Dr. Kovács Magda, aki a Nobel-díjas Gábor Dénes munkatársa volt az Imperial College-ban, a 70-es években. Itthon az informatikai felsőoktatást és informatikai írástudást terjesztette. Kitűnő szakmai háttere volt, nagyon sokat adott az országnak, a társadalomnak, az oktatási kultúránknak. Olyan egyedi megvalósítási ötletei voltak, amelyek rengeteg embernek adtak tudást, vagy éppen a határon túli magyaroknak a felsőoktatás lehetőségét. Azt hiszem, ez a mai napig példaértékű.

Sikeres üzletemberként mit tanácsolna egy kezdő vállalkozónak, aki most lépne a cégalapítás útjára?

Azt tanácsolnám, hogy jól gondolja át, mérlegeljen, mert aki belevág egy saját vállalkozásba, az egy hosszú és kalandos utazásra indul. A statisztikák azt mutatják, hogy 100 startup cégből maximum 6 lesz hosszútávon sikeres, így egy jó ötlet önmagában kevés. A saját tapasztalataim alapján három dolgot szeretnék kiemelni, amelyek elengedhetetlenek egy cég sikeres indulásához. Az első és legfontosabb a lehető legalaposabb üzleti tervezés, a leendő vállalkozás mikro- és makro környezetének teljes körű megismerése. Másodsorban a megfelelő célcsoport kiválasztása és feltérképezése, vagyis, hogy kiket akarunk megszólítani a termékünkkel vagy a szolgáltatásunkkal. A harmadik pedig a csapatunk összeállítása, akikkel közösen indulunk a csúcs meghódítására. A siker nagyon sok tényezőtől függ, de ha az alapokat tisztességesen leraktuk, könnyebben tudunk reagálni a változásokra.

Krausz Gábor és Tóth Gabi válásával a szentendrei családi étterem terve is füstbe ment, de a sztárséf bizakodva tekint a jövőbe. Izgalmas kihívás elé állította az élet, hiszen nemrégiben új feladatot kapott. A frissen létrejött Hilaris Hotels szállodalánc vezetői felkérték, hogy dolgozza ki az új brand gasztronómiai koncepcióját, valamint szerepel a Dancing with the Stars táncos versenyében is, Mikes Anna partnereként. Erről és az elmúlt hetek izgalmairól is mesélt a Femcafe.hu-nak. Interjú.

Leadfotó/Fotók: Hilaris Hotels

Oldalak

Utazás
Sztárok
George és Amal Clooney élete nem is lehetne pazarabb: korunk legnépszerűbb sztárpárja jelenleg lenyűgöző, 18. századi kastélyában piheni ki a fáradalmait a franciaországi Brignoles faluban.
Sztárok
Lábas Viki annak idején a gitárosuk biztatására énekelte fel az Eső című slágert, amely tíz éve a nagyközönség egyik kedvenc dala; az énekesnő nemrég egy meglepő titokról rántotta le a leplet a...
Lifestyle
Már a bejelentés során kiderültek olyan részletek, melyek sokkolták az állatvédőket. A helyszínen aztán jött az igazi megpróbáltatás.