Trükkösen verik át külföldön a traffipaxokat, de Magyarországon is működhet a dolog?

Az autósok szeretnek picit csalni, hogy ne tudjanak lebukni a traffipaxoknál, ehhez pedig külföldön sok mindent bevetnek. Ez a rendszámtáblás trükk azonban Magyarországon is működne?
Megkérdeztek erről egy szakértőt is
A traffipax, vagyis a közúti sebességmérő berendezés magyarországi története a 90-es évek közepére nyúlik vissza. Az első példányokat, a Multanova 6F típusú készülékeket 1996-ban helyezték üzembe zöld és sötétkék Skoda Felicia autókban. Ezek a korai modellek fekete, kúp alakú radarantennával rendelkeztek, és viszonylag kis távolságból, maximum 40 méterről tudták bemérni a járműveket. Azóta azonban már nagy fejlődésen mentek keresztül a készülékek.
Ha valaki csupán túllépi a sebességhatárt, akkor a bírság összege az átlépés mértékétől függ. Ha viszont valaki trükközik, például eltakarja vagy módosítja a rendszámtábláját, az már közokirat-hamisításnak vagy szabálysértésnek minősülhet.
Ma már a legtöbb traffipax egyben fényképezős és kamerás is, azaz nemcsak pillanatfelvételt készít, hanem képes mozgóképes elemzést is végezni. Ez lehetővé teszi, hogy bonyolultabb szabálysértéseket is rögzítsenek – például a követési távolság be nem tartását vagy a záróvonal átlépését.
Külföldön azonban most egy elég meglepő csalást alkalmaznak az autósok. Az egyik szakértő beszélt arról is, hogy ez működhet-e Magyarországon. Nos, a galériánkban mindent leleplezünk!