Nagyot ment az európai autópiac – Magyarországot leszámítva

Nem akármilyen évet tudhat maga mögött az újautók piaca az öreg kontinensen: 13,9%-os bővülés volt 2022-höz képest.
Nagy előretörést produkáltak a tisztán elektromos autók, de az év egyértelműen a nem tölthető hibridekről szólt – olvasható a hazai autólízing specialistájának számító Next Auto oldalán.
Egészen figyelemreméltó számokat produkált az unió autópiaca 2023-ban: 2022-hez képest 13,9%-os bővüléssel zárta az évet, elérve az egész éves 10,5 millió darabos volument. Az EU országai egyedül is szép számokat produkáltak, kivéve Magyarországot, ahol 3,4%-kal estek vissza az újautó-értékesítések.
Hatalmasat mentek a nagy országok autóeladásban
A hazai flottakezelés úttörőjének számító cég cikkéből kiderül: ahogyan a legtöbb országban, a nagy piacokon is két számjegyű volt az újautóeladások növekedése. Olaszország 18,9%, Spanyolország 16,7% és Franciaország 16,1%-os pozitív elmozdulással zárta az évet. A nagyok közül egyedül Németországban volt a növekedés szerényebb: 7,3%-os. A „rossz” német számokat nagyban befolyásolta a szörnyű decemberük: 23%-os visszaesést mutatott az év utolsó hónapja az előző évihez képest.
Jól szerepeltek a tisztán elektromos autók, de a benzines hibrideké a pálya
Az Európai Unióban tavaly a tisztán elektromos autók értékesítési darabszáma meghaladta a 1,5 millió darabot, ami jelentős, 37%-os növekedés az előző évi adathoz képest. A tisztán elektromos autók piaci részesedése ezzel 14,6%-ra nőtt.
A nem tölthető hibridek értékesítési darabszáma meghaladta a 2,7 milliót, ami 29,5%-os növekedést jelent 2022-höz képest, és ezzel 25,8%-os piaci részesedéshez segítette a szegmenst. Igaz, ebben a csoportban szerepelnek a mild-hibridek is, melyek csak kiegészítő elektromotorral rendelkeznek, önálló elektromos haladásra nem képesek, így akár a benzinesekhez is lehetne őket sorolni.
A német eladások rontották a tölthető hibridek számait
A tölthető hibridek, azaz plug-in hybrid electric vehicle-ök (PHEV) már jóval kisebb számban találtak gazdára, 7%-kal csökkent értékesítésük 813 ezer darabra, így 2023-ban már csak 7,7%-os piaci részesedést hasítottak ki maguknak. Érdekes módon itt is a német piac volt a kakukktojás: 74,4%-kal csökkentek a PHEV eladások decemberben Németországban, míg más nagyobb európai piacokon jellemzően növekedést regisztráltak.
- Tisztán elektromos modellek (BEV): +415 ezer db
- Tölthető hibrid (PHEV): - 61 ezer db
- Nem tölthető hibrid (HEV): + 618 ezer db
- Benzin: + 356 ezer db
- Dízel: -88 ezer db
- Egyéb (üzemanyagcella, LPG, etanol, ...): + 43 ezer db

























