Rémálom vár a budapestiekre: a fizetős parkolásról van szó

Újabb budapesti kerület térhet át a fizetős parkolásra, a helyi vezetés az előttünk álló napokban dönthet arról, hogy meghonosítja-e a rendszert. A képviselő-testület szeptember 25-én fogja megtárgyalni a javaslatot.
Több megoldási javaslatot is kidolgoztak
A szeptember 25-i képviselő-testületi ülésen születhet döntés arról, hogy fizetőssé válik-e a parkolás Budapest XV. kerületében - szellőztette meg a Vezess.hu. Az ehhez kapcsolódó tanulmányterv már el is készült, eszerint a díjfizető rendszerre a parkolások terén kialakult kaotikus állapotok megszüntetése, illetve a szabályos, a kerületi lakosság érdekeit szolgáló parkolási rend kialakítása céljából van szükség.
A következő megoldási javaslatokat dolgozták ki:
- várakozási övezetek és/vagy korlátozott várakozási övezetek, parkolási díj bevezetése, illetve ezek kombinálása,
- rövid és hosszú idejű parkolóhelyek megkülönböztetése a díjfizető övezetek bevezetése nélkül,
- rövid idejű parkolási területek kialakítása az intézmények, közintézmények környezetében, a hosszú idejű parkolási területek, adott esetben P+R parkolók kialakítása a kerület szélén, kevésbé frekventált helyeken,
- meglévő parkolóhelyeken a parkoló állások felfestése.
- lakossági várakozási engedéllyel használható parkolók kialakítása,
- a meglévő útfelületeken kapacitásnövelés zöldterület elvonása nélkül, egyirányúsítással,
- a parkolóállások számának növelése kitaposott zöldfelületek bevonásával.
Az utóbbi lehetőség kapcsán az előterjesztés kitér rá, hogy noha látszólag előnyösebb helyzetet teremtene, sok hátránnyal is jár a parkolóhelyek számának bővítése, kiemelve a forgalomkeltést, az esetleges konfliktusokat és a környezetszennyezést, mindemellett az önkormányzat ellenérvként hozta fel azt is, hogy el is lehetetlenítené a városközpont közlekedési helyzetét. A kerület határaiban, a közösségi közlekedéssel ellátott helyeken viszont támogatandó, ugyanakkor költséges megoldás lehet a többszintes parkolóházak és mélygarázsok építése, de csak azzal a feltétellel, hogy a városközpontban bizonyos parkolófelületek megszűnnek, a helyükön pedig gyalogos zónát, illetve zöldterületet létesítenek.
Lapozz, a cikk a második oldalon folytatódik!





























