A hazai és régiós kortárs formatervezés legjava a kétszeres Red Dot-díjas 360 Design Budapest kiállításon

Közel 100 hazai és régiós tervező és gyártó, mintegy 400 alkotása várja a közönséget az idei 360 Design Budapest kiállításon október 9-19. között a Budai Várnegyedben.
Budapest Design Week
A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) hatodik éve hozza el a magyar és közép-európai designmárkák, formatervezők, ipar- és képzőművészek műveit. Emellett hazai kreatívipari gyártók fejlesztéseit is megismerhetik a látogatók, valamint ‒ az országban először ‒ megtekinthetik az egyik legjelentősebb magyar formatervező, Borz Kováts Sándor munkásságát bemutató szelekciót is. Sőt, a Budapest Design Week központi kiállítása számtalan programot ‒ így ismert zenészek, színészek és tartalomgyártók által tartott szubjektív tárlatvezetéseket, workshopokat, zenei és táncművészeti előadásokat, valamint szakmai kerekasztal-beszélgetéseket ‒ is kínál. A rendezvény ingyenesen látogatható, de regisztrációhoz kötött, amelyre már lehet jelentkezni a 360 Design Budapest oldalán.

A kiállítás célja, hogy felhívja a figyelmet az élet minden területén jelenlévő design kulturális és gazdasági jelentőségére. A tárlat a kisszériás, vagy akár egyedi, művészi értékkel bíró alkotásoktól, a bútorokon és lakáskiegészítőkön át, a sorozatgyártott tárgyakig a kortárs tárgykultúra széles kínálatát mutatja be. Túlmutat a klasszikus kiállítás keretein: találkozási pont, ahol a tervezők, a gyártók és a közönség közvetlenül kapcsolódhat egymáshoz, emellett pedig a hazai kreatívipari ökoszisztémát kiemelten támogató platform, ami hozzájárul a szakmai együttműködések megerősödéséhez is. „A kiállítássorozat évei alatt számos esetben tapasztalhattuk, hogy magyar tervezői-gyártói fejlesztések indultak a kiállítótérből. Ez pedig különösen fontos a hazai kreatívipar számára, hiszen a kreativitás ma már nem csupán kulturális kérdés, gazdasági húzóerő is. Európában az innen származó bevételek már megelőzik a telekommunikációt és az autóipart, a szektor pedig itthon is gyártási kapacitásokat tart fent, és magasan képzett munkahelyeket teremt. Célunk, hogy a mára régiós szinten is meghatározó rendezvény segítségével kiemelt magyar és nemzetközi figyelmet irányíthassunk a hazai formatervezők és gyártók munkáira. Ezzel jelentősen növelhetjük láthatóságukat, versenypiaci lehetőségeiket. Mindeközben a közönség is magas színvonalú válogatást kap a design legfrissebb trendjeiből, amit igazol az is, hogy szinte minden évben bemutatkozik olyan alkotás a 360 Design Budapesten, amelyet aztán a globális versenyeken is a legmagasabban díjaznak” ‒ hangsúlyozta Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója.
Lapozz! A cikk a következő oldalon folytatódik!




























