Leghíresebb Chanel-reklámarcok
Az ember mindennapjai során számos reklámba botlik, hála a plakátoknak, az újságoknak, az internetnek és a televíziónak. Közülük nem egy, valamilyen híresség közkedveltségére épít – nem csoda hát, hogy a világ egyik leghíresebb márkája, a Chanel is sorozatosan sztárokat kér fel. Lássuk a főbb reklámarcokat!
Az ezredforduló előtt
A Chanel már 1971-ben a híres Love Story színésznőjét, Ali MacGraw-t alkalmazta, majd 1976-ban Catherine Deneuve vált a híres márka arcává. Az ő reklámfilmje még egyszerű volt: ülve, lábait előtérbe helyezve, enyhe francia akcentussal beszél a Chanellel való „kapcsolatáról”, különösebb filmes effektek vagy történet nélkül.
Carol Bouquet 1987-ben már szabályos kisfilm keretében reklámozta a Chanel No. 5 nagyszerűségét, a sokak által ismert „Share the fantasy” mondattal kísérve, látszólag nem egy férfi fejét elcsavarva. 1992-ben pedig Vanessa Paradis volt a Chanel kismadara – szó szerint.
Nicole Kidman és a milliók
2004-ben Nicole Kidman lett a Chanel parfüm arca, egy majdnem három perces kisfilmben, és nem egy plakáton szerepelve – ráadásul bevételi rekordot döntve: a reklám 3,71 millió dollárt hozott neki a konyhára. A rövidfilm története egy hírnév elől menekülő, természetesen gyönyörű és kifinomult nő és egy hétköznapi férfi nem éppen happy endes kapcsolatát mutatja be.
A színésznő társát, Rodrigo Santorot az Igazából szerelem című klasszikusból ismerhetjük: ő játszotta a beteg testvéréről gondoskodó nő kiválasztottját. Maga a reklám nem egy embert a Moulin Rouge!-ra emlékeztette, nem is véletlenül: annak rendezője, Baz Luhrmann alkotta ezt is.
Audrey Tautou és Gabrielle Chanel
Audrey Tautou 2009-ben lett a Chanel arca, abban az évben, amikor magát a legendás divattervezőt játszotta el. Nem véletlen, hogy a reklámfilmben külön rájátszottak Gabrielle Chanel jellemzőire: az ő stílusára emlékeztető ruhákba öltöztették a színésznőt, és az sem meglepő, hogy a történet az Orient-Expressen játszódik, art decos hangulatban. A kidmanes változattal szemben ez nem a luxust, hanem a meghittséget idézi: maga az egymásban fonódó dupla C is hétköznapibb módon jelenik meg: a váróterem járólapján láthatjuk.