Táncolj az egészségért: Nem is hinnéd, mi mindenre jó

Hamarosan a tánc napját ünnepli a világ.

Tánc a boldogságért

Április 29-én ünneplik világszerte a tánc napját. A mozgásnak rengeteg formáját találta már ki az emberiség, aminek talán egyik legélvezetesebb módja a táncolás. Mindenki képes rá, kortól és nemtől függetlenül, illetve létezik teljesen amatőr szinttől a profiig mindenféle verziója, fajtája. Ha meghallunk egy jó zenét, szinte képtelenek vagyunk egy helyben maradni, és testünk azonnal kívánja a lépéseket, karlendítéseket. De milyen jótékony hatásai is vannak pontosan néhány perc csörgésnek?

Előnyök

A legjobb a dologban, hogy boldogsághormont termel. Alapvetően ez a sportokról is elmondható, de ha zenére végezzük a mozgást, akkor az lélekben is ellazíthat minket, sokkal kiegyensúlyozottabbakká, nyugodtabbakká válhatunk. A tánc javítja az állóképességünket, így ha naponta csak 5-10 percet szánunk rá, akár főzés közben rádiót hallgatva, sokkal jobban fogjuk bírni a fizikailag megterhelő akadályokat a hétköznapok során. A tánc közben végzett nyújtások az izmoknak is különösen jót tesznek. Aki ülőmunkát végez annak fontos, hogy esténként végig nyújtsa izmait, akkor már miért ne tegyük mindezt a kedvenc zenénk hallgatása közben. Nem beszélve arról, hogy ha rendszeresen táncolunk egy kicsit, mozgásunk egyre kifinomultabb és vonzóbb lesz, amitől magabiztosak leszünk és önbizalmunk szárnyalni fog, ennek következményeként pedig kedélyállapotunk is sokkal jobb lesz. Ez pedig az immunrendszerünknek is hasznos hosszútávon, hiszen sok betegség lelki eredetű. Ha lelkünk rendben van, nagyobb eséllyel élhetünk egészséges, hosszú, boldog életet. Táncra fel!

Leadfoto és fotó: 123rf.com

Oldalak

Szólj hozzá Te is!