Nem biztos, hogy lóg - 5-ből 1 lány ezért hiányzik az iskolából

Sokan bele se gondolunk, de létezik olyan, hogy menstruációs szegénység. A Procter&Gamble legutóbbi felmérése szerint Magyarországon 5-ből 1 lány iskolai hiányzásának oka feltehetően az, hogy menstruációja alatt nem áll rendelkezésére semmilyen alapvető női higiénés termék.* (x)

Újra elindul a kampány

Az Always és a Magyar Vöröskereszt idén ismét elindította a #NeMaradjLe adományozási kampányát, melynek célja, hogy felhívja a figyelmet a problémára és adományozási programmal összekötve enyhítse ezt. A kezdeményezést bárki támogathatja február 1. és március 15. között: bármely boltban történő Always betét vásárlása, vagy a Facebook és Instagram oldalakon #Always #NeMaradjLe hashtaggel ellátott fotók megosztása után a P&G 1-1 adományt juttat el a rászoruló lányoknak a Magyar Vöröskereszt segítségével.

A menstruáció a mai napig tabu téma nagyon sok országban, így hazánkban is, és ez – főleg a pubertáskorban lévő lányok esetében – gyakran negatív következményekhez vezethet. A társadalom ezt pár nap hiányzást az iskolából való távolmaradás ürügyének tudja be. A gyakori iskolai hiányzás miatt a lányok nemcsak a tanulásban maradhatnak le, de kimaradhatnak a baráti találkozásokból, programokból, amely mind fontos része a pubertáskori önbizalomépítésnek. Magyarországon ez a probléma közel 5-ből 1 lányt érint, ez többezer fiatal lányt jelent.

Érzelmileg megélni

“A menstruáció a nőiesség fontos része. Pubertáskorban a lányok pedig még sérülékenyebbek, mint bármikor, ezért ha nincs pénzük menstruációs termékekre, az nemcsak higiéniai szempontból lehet probléma, de emiatt nehéz érzelmi állapotot élhetnek át, magukba zárkózhatnak, ami idővel az önértékelésük, magabiztosságuk gyengüléséhez vezethet ebben az amúgy is nehéz időszakban." – mondta Váradi Mariann, a Magyar Vöröskereszt véradásszervezésért és egészségfejlesztésért felelős szakmai vezetője. "A P&G támogatásával tavaly több mint négyezer lánynak tudtunk segítséget nyújtani #lánybólnővé programunk során, nemcsak termékekkel, de oktatással és kamaszkori felvilágosítással is.”

“Évek óta támogatjuk a Magyar Vöröskeresztet. Tavalyi sikeres #NeMaradjLe programunkat idén kiterjesztettük a közösségi felületekre is, így most arra számítunk, hogy a megosztásoknak köszönhetően legalább másfélszer annyi rászoruló lánynak nyújthatunk támogatást a termékeinkkel." – mondta Krubl Yvette, a P&G kommunikációs vezetője.

Őszintén, nyitottan

A program nagykövete idén is Ábel Anita, aki szívügyének tartja, hogy a kezdeményezést minél több emberhez eljuttassa, és így a lehető legtöbb lánynak segítséget nyújthassanak. “Nőként és lányos anyaként úgy érzem, kötelességem segíteni a fiatal lányokat, és támogatni egy olyan kezdeményezést, amely egy igen érzékeny problémán igyekszik segíteni. – mondta Ábel Anita, a program nagykövete. – Hiszem, hogy szükség van az őszinte, nyitott beszélgetésre, a megfelelő felvilágosításra, a tájékoztatásra, és a téma iránt való figyelemfelkeltésre. Örömmel álltam idén is a program élére, mert az Always #NeMaradjLe kampánya jelentős lépés a menstruációs szegénység csökkentésére."

A Magyar Vöröskereszt az adományozott termékeket a 2020 októberében és novemberében folyamatosan juttatja el a kiválasztott iskolák részére. A becslések szerint akár hatszázezer betétnyi támogatás is összegyűlhet a program végéig.

További információ: www.everydayme.hu/nemaradjle

*A P&G 2018-as online felmérése, amelyet 300, 18–24 éves lány bevonásával készített.
Fotó, lead fotó: 123rf.com

Oldalak

Szólj hozzá Te is!