A megbocsátás felszabadít - Íme 5 lépés a haragod elengedéséhez

Megbántottak? Mélységes sértettséget érzel? Ugye, ismerős? Benned is biztosan kavarogtak már hasonló gondolatok. Cseppet sem könnyű dolog, és sokszor hosszú évekbe telik, míg valaki végül teljesen el tudja engedni a benne felgyülemlett dühöt. Cikkünkben ajánlunk néhány techikát, ami segíthet minél hamarabb csillapítani a haragod!

A haraggal saját magunkat betegítjük meg

A harag elengedése nemcsak a hangulatodra, de az egészségedre is pozitív hatással lehet – vallja Bagdi Bella életmódfejlesztő tréner, aki az egyik legfontosabb boldogságfokozó technikára, a megbocsátásra hívja fel a figyelmet.

„Nem mindig tudunk mások elvárásainak megfelelni, jogunkban áll hibázni, de tudd, hogy mindig van lehetőségünk ezt jóvátenni. Ha fontos neked, hogy megadják a lehetőséget a jóvátételre, amikor te hibázol, add meg te is ugyanezt a lehetőséget annak, aki téged bántott meg valamivel” – kezdte Bagdi Bella, aki a pozitív pszichológia eszközeivel a mindennapi boldogság elérésére inspirál.

„Amikor megbocsátunk, olyasvalamit teszünk, amivel önmagunkat ajándékozzuk meg, felszabadítva ezzel a bennünket emésztő haragot, keserűséget és dühöt, vagyis minden olyan mérgező, negatív érzelmet, amelyek károsak az egészségünkre” – tette hozzá az immáron országos méretű Boldogságprogram megálmodója.

Bella tréningeinek alapját Sonja Lyubomirsky pszichológus, Los Angeles-i boldogságkutató tézisei adják, akinek kutatásai bizonyítják, hogy az ember igenis képes a tartós boldogságra. Hisz abban, hogy a lelki harmónia elérésében kiemelt szerepe van a megbocsátásnak.

A sérelmek elengedésében egy ötlépéses megbocsátás gyakorlat segíthet: kattints a következő oldalra!

Fotó: tinybuddha.com

Oldalak

Szólj hozzá Te is!