Ezzel verik most át az embereket a boltokban az influenszerek

Ez a bolti átverés inkább a lájkok gyűjtése miatt megy. Lesznek olyanok, akiknek nagyon nem fog tetszeni.
Valószínűleg itthon is elkezdik majd csinálni az influenszerek
A modern vásárlói élmény már rég túllépett azon az egyszerű képen, hogy belépünk egy boltba, levesszük a terméket a polcról, majd fizetünk érte. A fogyasztói társadalom kifinomultsága, az online platformok hatása, valamint az influenszerek szerepe új szintre emelték a kereskedelmet – de nem feltétlenül a legőszintébb irányba. Az üzletek ma már nemcsak termékeket árulnak, hanem élményt, látszatot, sőt olykor egészen konkrét illúziókat is.
A bolti átverések nem új keletűek, de az elmúlt években új formát öltöttek, köszönhetően a közösségi média térnyerésének. A klasszikus trükkök – mint a megtévesztő árképzés, a „fogyóban lévő készlet” illúziója vagy az úgynevezett „bolti akciók”, amelyek valójában nem jelentik a termék tényleges olcsóbbá tételét – már régóta jelen vannak. Egy termék ára például gyakran úgy van feltüntetve, mintha egy korábbi, jóval magasabb árból lenne leértékelve, ám az a valóságban sosem volt annyi. Az ilyen jellegű manipulációk célja nyilvánvaló: a vásárló érezze azt, hogy különleges ajánlatot kapott, miközben a bolt csupán fenntartja az illúziót a kedvező üzletről.
Ehhez az illúzióhoz pedig egyre gyakrabban csatlakoznak influenszerek, akik nem feltétlenül az őszinte tájékoztatás hívei, vagy azért vannak ott a boltban, hogy lájkokat gyűjtsenek.
Mivel tudnak átverni most, és hogyan tudod megúszni, hogy rajta legyél a felvételen, az a galériánkból kiderül!

































