Rossmann díjeső az Év Kereskedője és a Fenntarthatóság Szimbóluma versenyen
A Rossmann lett az Év Drogéria Üzletlánca az Év Kereskedője versenyen, de a Respray projekttel a Fenntarthatóság Szimbóluma, budapesti Árkád üzletükkel pedig az Év Drogéria Üzlete címet is elnyerték. A díjakat az FMCG szakma legnagyobb konferenciáján, az ötnapos Business Days-en adták át, Tapolcán.
A Fenntarthatóság szimbóluma
A Trade magazin idén már 10. alkalommal hívta versenyezni a Magyarországon bejegyzett székhellyel rendelkező értékesítési pontokat és üzletláncokat, valamint ötödször hirdette meg a Fenntarthatóság szimbóluma pályázatot.
A Fenntarthatóság szimbóluma versenyen olyan cégek és projektek részesülnek elismerésben, amelyek hozzájárulnak a karbonlábnyom csökkentéséhez, a klímaváltozás elleni küzdelem támogatásához, a körforgásos gazdaság szereplőinek nagyobb számához, az élelmiszerpazarlás elleni küzdelemhez, és a hulladékkezelés hatékonyságának növeléséhez, beleértve a környezetbarát csomagolóanyagok jelenlétének növelését. Az elismerést idén az a 14 pályázat kapta meg, amely elérte a maximális pontszám 70%-át, köztük „Technológiai Megoldás, Folyamat” kategóriában a Rossmann a Respray újratölthető aeroszolos dezodor megoldásával.
„Év kereskedője 2024”
A Trade magazin a fenntarthatóság mellett minden évben díjazza a kereskedők eredményes munkáját is, legyen szó csak egy értékesítési pontról, vagyis egy üzletről, vagy akár több üzletből álló üzletláncról. A minden év tavaszán kiírt verseny idén új névvel, egyszerűbb megjelenéssel és formában került meghirdetésre. Az „Év kereskedője 2024” versenyre a korábbi évekhez hasonlóan, kizárólag elektronikusan benyújtott pályázatokkal lehetett jelentkezni, de sokkal több kategóriában, hogy tovább bővülhessen a résztvevők köre.
Az Év Kereskedője versenyen olyan üzletek indultak, ahol az értékesítési koncepciónak leginkább megfelelő a dizájn, a célcsoport igényeivel harmonizál a külső és belső bolti megjelenés, az árubemutatás, a személyzet, a kiszolgálás, és mindez visszaköszön a kommunikációban is. Az üzletek profiljában nem volt megkötés, lehetőséget kapott minden működő kategória, nevezhettek tulajdonosok vagy bérlők, építészek, dizájnerek, kivitelezők, közösen vagy önállóan. Idén folytatódott az üzletláncok megmérettetése is, azonos kategóriákban, piaci eredmények, sikerek, fejlesztési célok és komplex működési értékelések alapján.
Közel negyven pályázatot bírált el a neves szakmai zsűri, de volt lehetőségük a vásárlóknak is kiemelni kedvencüket egy-egy közönségdíjjal, mint a pályázó helyek, mind a láncok körében. Az eredményhirdetésre 2024. szeptember 26-án, a konferencia gálavacsoráján került sor.
Összesen 22 pályázat kapott elismerést, köztük „Értékesítési Pontok” főkategóriában a Rossmann budapesti Árkád üzlete lett Az Év Drogéria Üzlete, „Üzletláncok”
Lead fotó: Pexels /DS stories/