Vezetni és beleszeretni - Avagy, négykerekű szívtiprókat teszteltünk

Nők és autók viszonya általában nem túl komplikált, ha arra a kérdésre keressük a választ, mi alapján tesszük le a voksunkat egy új autó mellett. Ahogy az élet más területein, itt is általában a külcsín az, ami elsőre megfog bennünket és ha megvan a szimpátia, utána jöhet a többi. A Volkswagen általunk tesztelt két prémium kategóriás autója szerencsére jócskán túlmutat a külsőségeken, legyünk komoly üzletasszonyok, vagy felelősségteljes családanyák, garantáltan elrabolják a szívünket! (x)

Volkswagen Arteon R-Line 2.0 TDI

Exkluzív megjelenés

Az új Arteon már első ránézésre is egy tervezői remekmű, ha egy férfihoz kellene hasonlítanunk, leginkább az olasz dzsigolók jutnának eszünkbe róla. Figyelemfelkeltő megjelenés, határozott vonalvezetés és tüzes külső, egyszóval olyan, amivel szívesen bonyolódunk egy kis kalandba az utakon.

Az aerodinamikus körvonalak, és ablakkeret nélküli ajtók csak úgy vonzzák a tekinteteket, így biztosak lehetünk benne, hogy bármilyen találkozóra igyekszünk is, az Arteon nem hoz ránk szégyent. Markáns vonalai és modern, LED-technikájú hátsó lámpái igazán kifejező megjelenést kölcsönöznek az új Arteonnak, dinamikus irányjelzőinek mozgó fénye pedig egyszerre feltűnő és biztonságos. Ez az autó a mai, modern nő tökéletes társa lehet a mindennapokban, és nem csak exkluzív külseje, hanem belső értékei miatt is.

Hatalmas belső terek

A Volkswagen termékpalettájában az Arteon R-Line tulajdonképpen a sedan megoldások prémium kategóriáját képviseli, amit felszereltsége is hűen tükröz. Nem igazán kell azon gondolkodnunk, hogy a nyaralás, vagy síelés alkalmával mit hagyjunk otthon, hiszen a már alapból 563 literes csomagtartóba bőven lehet pakolni, de ezt tetszés szerint akár majdnem a háromszorosára (1557 literig) is bővíthetjük. S bár első ránézésre az autó egy kicsit hosszúnak tűnhet, ez csupán optikai csalódás, nem úgy a belső méretei, ami a hosszú tengelytávoknak köszönhetően tényleg nagyon tágasak.

A lábterek hatalmasak, így az én 180 centimmel is (végre!) simán el tudtam nyújtózni vezetés közben, ami hosszú utakon azért lássuk be nem hátrány. A kormánykerék markolata is kifejezetten kellemes, a személyre szabott állíthatóság miatt pedig minden sofőr keze alá idomul, így valóban nagyon komfortos vezetési élményben lehet részünk. Belső kialakítása tényleg igazán vezető- és utasbarát, és a műszerfal értelmezése és kezelése sem igényel túl nagy "előképzettséget.

Hasznos funkciók

Az elöl/hátul hangjelzéssel figyelmeztető parkolóradar nagyban megkönnyíti a városban történő közlekedést, a multifunkciós "Premium" színes kijelzőn pedig láthatjuk is, mi történik mögöttünk tolatás közben. A városból kiérve sok esetben kifejezetten hasznos lehet a beépített közlekedési táblát felismerő rendszer, így menet közben is mindig figyelemmel kísérhetjük, éppen milyen szabályok vonatkoznak ránk.

Abszolút vállalható fogyasztás

Az általunk tesztelt pyrit-ezüst metál színű, 2.0 TDI-s modell egy igazi főnyeremény, de 1,5 és 2,0 literes, turbós, 150-280 lóerős benzines motorokkal is kapható. Hogy kinek melyik fekszik jobban, mindenki döntse el maga, mi általános használat mellett a 2.0 TDI-vel gyönyörűen 6 liter alatt tudtunk maradni, de városi, dugóban történő közlekedés mellett ez nyilván lehet akár 8-9 liter is. Akkor sem kell azonban kétségbe esnünk, ha ismeretlen helyszínen fogyunk ki az üzemanyagból, az extraként kérhető navigáció ugyanis a legközelebbi benzinkút megtalálásában is gyors segítséget nyújt.

Volkswagen T-Roc 2.0 TSI DSG 4Motion

Erő és szív

A T-Roc aztán tudja, hogyan varázsoljon el egy nőt. Az első ránézésre kissé robosztus autó egyszerre vagány és nagyon modern, az egyéni kialakítási lehetőségek sokaságával pedig szinte azonnal kitűnik a tömegből. Leginkább egy olyan izmos, határozott vonásokkal rendelkező férfihoz tudnánk hasonlítani, akit először csak távolról méregetünk, de nem vagyunk benne biztosak hogy meg akarjuk-e egyáltalán szólítani. Aztán amikor mégis beszédbe elegyedünk vele, rá kell jönnünk, hogy a markáns, de mégis izgalmas külső mögött szív is rejlik.

Összhangban kívül-belül

A VW legújabb városi crossoveréből mi ezúttal egy kurkumasárga 2.0 TSI DSG 4Motion verziót próbálhattunk ki, ami az 1.5-ös változathoz képest nyilván drágább, de jóval nagyobb felszereltségű is, amihez a pluszban kérhető extrák kipipálása már csak rajtunk múlik. Az egyik ilyen, ami rendkívül sokat dob az autó összképén, a választható "Design csomag", ami többek között tartalmazza a dekorbetét, a műszerfal, a középkonzol és az első ajtók az autó külső színével megegyező festését, ezzel igazán fiatalossá és dinamikussá téve a modell külső-belső megjelenését.

Ami viszont már az alapfelszereltség része és nagyban növeli a vezetői élményt, az a digitális műszerfal, ami azon kívül, baromi jól néz ki, nem esik kívül a látóterünkön, így a a térkép, vagy híváslista kezelése is sokkal biztonságosabb. Emellett természetesen a menetidőtől kezdve az átlagfogyasztásig minden lényeges vezetési adatot is végigböngészhetünk benne, míg eközben a középső, nyolc colos kijelzőn zavartalanul mehet a lejátszási lista vagy a rádióadók.

A modern családanyák álma

A VW T-Roc tapasztalataink alapján több szempontból is a modern családanyák álma lehet, amit nem mellesleg apu is szívesen hajt majd. Ez egyrészt magasított kivitelezésének köszönhető, amivel a gyerekülés ki-be rakosgatása is sokkal kényelmesebbé válik, valamint a csomagtér méretének (445 l), amiben gond nélkül elfér minden felszerelés. Mondjuk hölgyek számára mindenképpen érdemes pluszban elektromos csomagtérajtót választani, mert anélkül elég magasra kell nyújtózkodni az eléréséhez.

Az autóban a parkolóradar és a Park Assist szintén alapfelszerelés, amivel már így is rendkívül könnyű beállni szinte bárhová, de extraként kérhető még bele "Vezető asszisztens csomag" is, ami többek között holt tér érzékelő- és kiparkolást segítő rendszerrel is bővíti az autó képességeit. Fogyasztását tekintve a turbó benzines modellek között kifejezetten alacsony étvágyú, normál használat mellett körülbelül 7.5 -7.7 l-t sikerült kihozni belőle, mindemellett pedig nagyon csendes, ami azért lássuk be, szintén nem nagy hátrány, ha épp egy kisgyerek alszik a hátsó ülésen.

A cikkhez tartozó galéria: 

Oldalak

Szólj hozzá Te is!