5 tipp a biztonságos online vásárláshoz
Szeretnél otthon a kanapén ülve vásárolni, de aggódsz, hogy nem érkezik meg a termék? Bizalmatlan vagy a minőségét illetően? Félsz, hogy az adataidat nem kezelik megfelelően? Pedig az online vásárlás nem csak kényelmes, de biztonságos is. A problémák jelentős része kiküszöbölhető, ha tudatosan vásárolsz az interneten.
1. Attól tartasz, hogy nem kapod meg, vagy nem megfelelő minőségű terméket kapsz?
Az online pláza csak közvetítői szerepet tölt be, de a partnereknek ugyanúgy meg kell adniuk a cég nevét, székhelyét, elérhetőségeit, a nyilvántartásba vevő bíróság, vagy hatóság nevét, a nyilvántartási számát, adószámát, mint egy hagyományos üzlet esetében.
A szakértő tanácsa: Ha mégis bizonytalan vagy, rendelés előtt tájékozódj a kereskedőről!
2. Zavar, hogy nem veheted a kezedbe az árut?
Az átvételtől számított 8 munkanapon belül elállási joggal élhetsz. Ha ez az adott termékcikkre valami miatt nem vonatkozik, azt az eladó köteles a terméklapon előre jelezni. Reklamációnak helye van! Vedd fel a kapcsolatot az eladóval, és biztosan találtok megoldást a problémára!
A szakértő tanácsa: Vásárlás előtt nézd meg, milyen értékeléseket kapott az eladó!