Home&Design

Halston egy életre megváltoztatta az enteriőr designt - hat módon

Egy divattervező. Egy legenda, aki nem csupán kreációi terén alkotott maradandót és változtatta meg a stílusos megjelenés fogalmát, de az enteriőr designt is átformálta - egy életre.

Halston

Ha kiejtjük a nevet: Halston, azonnal az esztétikumra asszociálunk. Ez a férfi egy zseni volt, aki kalaptervezőből a világ egyik leghíresebb designere lett, és akinek sokat köszönhet a 70-es évek Amerikája. A Netflix sikersorozata feltámasztotta a divat nagyágyúját, és öt epizódon keresztül tartja életben az új miniszériában, melyben Ewan McGregor alakítja Roy Halstont.

Ki volt Roy Halston?

Roy Halston minimalista, letisztult, gyakran kasmírból készült kreációi új jelenségeknek számítottak az 1970-es évek közepén, és újradefiniálták az amerikai divatot. Halston arról ismert, hogy egyfajta nagyvárosi életmódot alakított ki az amerikai nők számára. A Studio 54-ben gyakran fényképezték közeli barátaival, Liza Minnellivel, Bianca Jaggerrel, Joe Eulával és Andy Warhollal. Az 1950-es évek elején a chicagói Művészeti Intézet iskolájába járva Halston női kalapok tervezésével és gyártásával foglalkozott. Jól ismert ügyfélkört szerzett, és 1957-ben üzletet nyitott a chicagói Magnificent Mile-on. Később a New York-i Bergdorf Goodman csúcskategóriás áruházának főmarója lett. Hírneve akkor nőtt, amikor megtervezte a kalapját, amelyet Jacqueline Kennedy viselt férje, John F. Kennedy elnök beiktatásakor 1961-ben. Az 1960-as évek végén Halston átállt a női ruházatra, és egy butikot nyitott a New York-i Madison Avenue-n. Több meggondolatlan üzleti döntés után Halston az 1980-as években végül elvesztette uralmát divatháza felett. AIDS-sel összefüggő rákban halt meg 1990-ben, 57 éves korában.

Amikor a női ruhák tervezésére összpontosított, a Newsweek "egész Amerika elsőszámú divattervezőjének" nevezte el. Halstonból Estelle Marsh, a texasi Amarillo milliomos csinált ruhatervezőt, ugyanis az ő befektetése tett mindent lehetővé. Mrs. Marsh volt az egyetlen pénzügyi támogatója a fejlődés kritikus időszakában.

Halston dizájnja általában egyszerű volt, minimalista, mégis kifinomult, elbűvölő és kényelmes egyszerre. Halston szeretett puha, fényűző szövetet használni, mint a selyem és a sifon. Megmutatta a női test alakját, lehetővé téve a szövet természetes áramlásának, hogy létrehozza saját alakját. Azt mondta: "a nadrág megadja a nőknek a mozgás szabadságát, amire még soha nem volt...". Halston butikja olyan híres ügyfeleket vonzott, mint Greta Garbo, Babe Paley, Anjelica Huston, Gene Tierney, Lauren Bacall, Margaux Hemingway, Elizabeth Taylor, Bianca Jagger és Liza Minnelli. 1968 és 1973 között becslések szerint 30 millió dollárt keresett.

1973-ban Halston 16 millió dollárért eladta vonalát a Norton Simon, Inc.-nek, de továbbra is fő tervezője maradt. Ez kreatív irányítást biztosított számára, szinte korlátlan pénzügyi támogatással. 1975-ben a Max Factor kiadta Halston első névadó illatát nőknek. 1977-re a parfüm értékesítése 85 millió dollárt eredményezett. Az 1970-es évek során Halston kibővítette kínálatát férfiruhákkal, poggyászokkal, kézitáskákkal, fehérneműkkel és ágyneműkkel.

Cikkünk folytatódik...

Fotó: Profimedia - RedDot

Oldalak

Home&Design
Lifestyle
A Netflix segít formába lendülni, de egy magyar film is óriási sikert könyvelhet el magának, mivel ismét a dobogóra került!
Sztárok
Nagy árat fizetett a világsikerért minden idők egyik legnépszerűbb együttese, az ABBA: a svéd formáció tagjai nemrég egy dokumentumfilmben meséltek arról, milyen nehézségekkel kellett megküzdeniük.
Lifestyle
A különböző vitaminok az élet bizonyos szakaszaiban kulcsfontosságúak.