Ilyen, amikor a japán és a skandináv stílus találkozik - egy ház, ami maga a Paradicsom

Az igazán hozzáértő lakberendezők azt szokták mondani, érdemes több irányzatot követni egy otthon design megalkotásában. A következőkben bemutatjuk, mi történik, ha a japán és a skandináv stílus találkozik. Bátran kijelenthetjük, hogy maga a csoda.

Egy 1922-ben épült ház, ami most maga a Paradicsom

Ha valaki a Los Angeles-i ingatlanokra gondol, elsőre talán az jut eszébe, hogy ott laknak a hollywoodi sztárok hatalmas otthonaikban, amelyek körülbelül ugyanazon modern, minimalista kaptafára épültek. De a hírességek hazájában valóságos kincsekre is bukkanhat az ember, például egy olyan építészeti csodára, mint a cikkünkben szereplő ház, amely ötvözi a japán és skandináv stílust.

Az eredetileg 1922-ben elkészült létesítményt az Allprace Properties tervezője, Shanty Wijaya gondolta és álmodta újra. A "Japandi" névre keresztelt irányvonal-kombináció segítségével művészi módon megtervezte az egész ingatlant, szinte az utolsó sarokig átalakítva azt.

"Számomra fontos, hogy a renoválásnál olyan designt alakítsak ki, amely harmóniában van a természettel. A japán wabi-sabi zenei nyugalmától kezdve a skandináv hygge minimalista, meleg és neutrális elemein át a kultúrák ravasz, fenntartható fúzióját szerettem volna létrehozni" - magyarázta a szakember az Architectural Digest magazinnak.

ELŐTTE-UTÁNA KÉPEKKEL

A frissített paletta neutrális, de rengeteg texturált és érdekes anyagot használ a betontól a fáig.

A minimalista nappali Urban Outfitters kanapéval, Mehraban szőnyeggel és Le Klint állólámpával csatlakozik a különleges designhoz.

Belépve a házba természetes, neutrális színpaletta és minimalista, világos, fénnyel teli tér fogadja a látogatót. "Annak ellenére, hogy a színválasztás főként visszafogott és pasztell volt, sokféle textúrát és anyagot kevertünk és használtunk, hogy a megjelenés érdekesebbé és összetettebbé váljon" - mondta Shanty. Például a konyhában sok gipszet használtak, és az egész térben betont, mészkövet és bőséges mennyiségű visszanyert fát alkalmaztak. A tervező számára szintén elengedhetetlen volt a nagy ablakok és a tolóajtók beépítése, hogy a kilátás kifogástalan legyen.

Egyedülálló szüreti darabok ragyognak az ebédlőben. Az asztal antik, a Summer Studio Design székeivel, valamint vintage és egyedi falfestményekkel.

"Ezt a szobát inkább naplemente szobának hívjuk, mint napozóteremnek, mert innen mindig megtekinthető a legtökéletesebb naplemente" - mondja Shanty. "A helyiséget szándékosan úgy terveztem, hogy rengeteg fa és természetes elem legyen benne, a negyedfűrészelt fehér tölgy mennyezeti gerendáktól a faablakokig és tolóajtókig, valamint a magas fa könyvespolcig."

"A természetet behoztuk a cserepes, lógó növényekkel és még több növényzet használatával az egész házban." Japán kerti növények és sziklák, valamint különböző típusú bambusz, japán juhar, bonsai és fenyőfák egyaránt jelen vannak, valamint a speciálisan előállított sziklák, amelyek utánozzák a hegy látványát. Annak ellenére, hogy az otthon a méretarányos és egységes, harmóniára törekvő dizájn körül mozog, vannak egyedi, kitűnő részletek, amelyek friss hatást eredményeznek. Például szüreti, újrahasznosított és kézzel készített darabok, nem pedig tömegesen gyártott bútorok vannak szétszórva az egész házban. Egy durván faragott, visszanyert francia tölgyet sötét foltokkal újrafeldolgoztak, és a konyhapulthoz használták.

A ház kívülről, mielőtt felújították.

A ház homlokzata kézzel készített, a Japandi stílus ihlette a designt.

A dolgok skandináv oldaláról merítve ihletet, Shanty meg akart győződni arról, hogy az otthon fenntartható lesz. "Nagy teljesítményű, fenntartható eredetű Accoya fát használtunk a ház külsején. Van egy egyedi gyártású bioetanolos kandallója is, amely füstmentes, szellőző nélküli és környezetbarát."

"A ház a domboldalon van, a hátsó udvar pedig nagy, így kezdetben a lejtőjével nem volt használható" - mondta Shanty.

Shanty teraszos kertet hozott létre, amely több szintből áll. Minden szintnek más-más funkciója van, beleértve a koi-tavat, a tyúkólat, a japán sziklakertet, a merülőmedencét, a zöldségeskertet, a szabadtéri étkezést, a meditációs területet és egyebeket.

"A kinti kisház egy olyan plusz részlet, amelyet a Covid miatt adtam hozzá. Úgy éreztem, most különösen fontos, hogy az ember el tudjon vonulni feltöltődni, zenét hallgatni és kikapcsolódni, még ha nem is messzire, hogy zenbe kerüljön" - magyarázta a tervező.

A Japandi design nem ér véget a belső terekkel. Mint Shanty kifejtette, a felújítás egyik legnagyobb kihívást jelentő folyamata a sajátos stílus kivitelezése volt az otthonon kívül, valamint a tájtervezés (buja zen kertek és zökkenőmentes beltéri-kültéri átmenetek) és megvalósítás.

"Célom egy olyan otthon létrehozása volt, amely a Japandi design mozgalmat testesíti meg, és azt szerettem volna, ha a külső megjelenés drámai módon nyilatkozik. A legjobban a homlokzat megváltoztatására és a tereprendezésre vártam."

A tervező másik kedvenc része ebben a projektben a fészer volt, amelyet irodaként, jógastúdióként, vagy csak zeneszobaként lehet használni. "Szeretem, hogy enneka térnek hozzáadásával extra magánéletet teremtettünk az otthonban" - mondta. "A fészer építészeti elemeit összekapcsoltuk az otthon többi részével, egyedülálló dizájnnal és Accoya fafeldolgozással."

Shanty még a hálószobába is egyedi ágyat tervezett a fejtámlától a textilig - Alpaca szövetből. "Az inspirációm ehhez a kopjafához a nap formájából származott a naplementében, miközben az lassan eltűnik a látóhatárról" - mondta. A szőnyeg Mehrabanból származik.

A természetes színeket és anyagokat a fürdőszobában is alkalmazták. "Nagy ablakokat és tolóajtókat építettünk be, hogy a gyönyörű kilátás itt is szerepet kapjon" - fejezte be a tervező.

Leadfotó: 123rf; forrás: AD magazin

Oldalak

Szólj hozzá Te is!