Így szoktassuk vissza bőrünket a napfényhez

Általában csak a napfény negatív hatásairól hallunk, azonban kellő óvatossággal és odafigyeléssel igazán jótékony lehet a bőrünk számára.

A kulcs a fokozatosság

A nyár felé haladva a napfényes órák száma egyre magasabb, így a bőrünk is több napsugárzásnak van kitéve. Az elmúlt időszak a szervezetünk számára is megnehezíthette az alkalmazkodást, így érdemes fokozatosan hozzászoktatni bőrünket a nyári napsütéshez. A napvédő termékek használatának módja nemcsak önmagunk egészsége, hanem a környezet szempontjából is meghatározó szerepet játszanak.

Mennyire volt elegendő szervezetünk számára az egészségügyi séta?

A kijárási korlátozás időszaka alatt kevesebb lehetőségünk vagy motivációnk volt arra, hogy kint legyünk a szabad levegőn. Mindenki számára különböző, hogy miként élt, vagy tudott élni az egészségügyi séták lehetőségével, de általánosságban véve az idei évben a szervezet szempontjából a napfényhiányos időszak a koronavírus miatt kitolódott.

Amikor a napfény hatásairól beszélünk gyakran csak a negatív vagy a káros hatásokat hangsúlyozzuk, pedig rengeteg a pozitív hatása is van. Azonnali hangulatjavító hatása van, segíti az alvást, növeli a szellemi kapacitásunk, illetve a szervezet számára elengedhetetlen D-vitamin is a napfény hatására képződik.

A nyár közeledtével a napsütéses órák száma is egyre növekszik, azonban a napsugarak jótékony hatását úgy tudjuk valóban az egészségünk javára fordítani, ha mértékletesek vagyunk a napozással, napon töltött idővel. Ha lehet, naponta, akár csak kis ideig is, de menjünk ki a szabadba vagy a teraszra. Kezdetben válasszuk a reggeli órákat vagy a délután 16:00 óra utáni időszakot. Nem attól érvényesülnek a napsugarak jótékony hatásai, hogy órákig napozunk, viszont a rendszeres és számunkra megfelelő mennyiségű napozással fokozzuk szervezetünk immunitását. A fokozatosság elvét betartva szoktassuk hozzá bőrünket a nyári napsugarakhoz.

Lapozz, a cikk folytatódik!

Fotó: 123rf.com

Oldalak

  • 1
  • 2

Szólj hozzá Te is!