Egészség

Paradicsommal a rák ellen? Rendszeres fogyasztása segíthet

A paradicsom jótékony hatásairól már sokat hallhattunk, köztudottan emésztésserkentő és gyulladáscsökkentő hatása van, a kutatók most pedig arra a megállapításra jutottak egy friss felmérés alapján, hogy még a rák kialakulásának kockázatát is csökkenti.

Jót tesz a szervezetnek

Video Itt a nagy 2026-os szerelmi horoszkóp: érzelmi áttörések éve jön

A Bristol, Cambridge és az Oxford Egyetem kutatói 14 ezer 50 és 69 év közötti férfi étrendjét és életmódját vizsgálták és arra a megállapításra jutottak, hogy azoknál, akik heti tíz alkalommal fogyasztottak paradicsomot, 18 százalékkal kevesebb eséllyel alakul ki prosztatarák, mint azoknál, akik csekély mennyiséget ettek belőle. A vizsgálat során egy adag 150 gramm nyers paradicsomot, paradicsomlét, paradicsompürével készített pizzaszeletet vagy paradicsomból készült mártást jelentett. Utóbbi kettő azonban túl sok sót tartalmaz, így azok fogyasztása nem kifejezetten ajánlott - tették hozzá a szakértők a Daily Mailnek.

Fotó: tiaschroederfitness.com

Oldalak

Egészség
Lifestyle
Az Oroszlán jókedve ma másokra is átragadhat - olvasd el napi horoszkópod te is!
Home&Design
A WC-tisztítók, valamint illatosítók is elég drágák, így megéri kísérletezni, hogy otthon rakjuk össze.
Lifestyle
A nyári fesztiválok egyet jelentenek az önfeledt szabadsággal, a világhírű előadókkal és a sokszínű közösségi élményekkel. Bárhol is járunk a világban, a fesztiválszezon mindig elhozza a nyár...
Lifestyle
Még mindig őrülten népszerű strandkaja a hekk, de van olyan eset, amikor nem szabadna megenni.
Sztárok
Pamela Anderson tényleg pánikba is esett kicsit, hogy egy ekkora világsztár akar vele dolgozni.
Egészség
Ha tartósítószer-mentes ketchupot veszünk, akkor mi benne mondjuk az a bizonyos módosított keményítő?