Íme, a tökéletes gyakorlat: a fekvőtámasz 10 jótékony hatása a testedre

Ha csak egy gyakorlatot végzel minden nap, akkor az a fekvőtámasz legyen! Kevés kivételtől eltekintve nincs még egy ilyen hatásos, komplex gyakorlat. Nézd meg, miért ilyen tökéletes és milyen hatással van a testedre!

Tudod hogyan kell fekvőtámaszozni?

A fekvőtámasznál többféle kéztartás is megfelelő, attól függően, hogy mely izomcsoportodat szeretnéd erősíteni. A vállszéles kéztartás, az egyenes törzs és az egyenes derék a helyes. Amikor közeledünk a talajhoz, beszívjuk a levegőt, amikor kinyújtjuk a karunkat, akkor fújjuk ki, mintegy elfújva magunkat a talajtól. Folyamatosan ügyelj a tartásod feszességére, nincs helye kígyózó mozgásnak, a derék beesésének, pucsításnak. Ez mellizom gyakorlat elsősorban, de ennél azért sokkal komplexebb módszerről van szó, érdemes jól végrehajtani.

Nézzük is mi az 10 dolog, ami miatt tökéletes gyakorlat a fekvőtámasz!

1. A fekvőtámasz egy instant eszköz

Azonnal és bárhol végre tudod hajtani, hiszen csak a saját tested szükséges hozzá. Fekvőzhetsz az irodában, otthon, a teremben, a parkban, illetve bárhol, ahol elférsz a gyakorlat kivitelezése közben. Ráadásul gyors, hiszen percek alatt megvan, tehát nem működik az a kifogás, hogy nincs időd rá.

2. Erőssé tesz

Ez az egyik legnépszerűbb és legrégebbi edzésforma, ami nélkülöz minden trendiséget - itt a hatás a lényeg. Egyszerre dolgoztatja meg az összes nagyobb izomcsoportot, és kiválóan égeti a kalóriákat. A teljes testet erősíti, különösen a törzs régióit: váll, has, mellkas, hát, alkar. A másik hasonlóan nagy favorit a húzózkodás és a plank. Csodákra képesek.

3. Fogyaszt

Nagyon masszívan kalóriaigényes gyakorlat. De úgy is mondhatnám, hogy hihetetlen hatékonyan égeti a kényes testtájakon raktározott zsírt, és elősegíti a soványabb izomköteg kialakulását.

Van még 7 erős érvem a fekvőtámasz mellett, ki ne hagyd!

Fotó: giphy.com, 30dayfitnesschallenges

Oldalak

Szólj hozzá Te is!