Ilyen gyorsan kellene sétálnod, hogy a felére csökkentsd a stroke esélyét

A stroke akkor alakul ki, amikor az agynak valamely területének vérellátása leáll vagy lecsökken, így az ott lévő sejtek pusztulni kezdenek. Egyesek szerint veszedelmesebb, mint a rák, így érdemes erőfeszítéseket tenni a megelőzése érdekében. Például sétával – egy friss tanulmány kiderítette, milyen sebességgel kell gyalogolnunk ahhoz, hogy csökkentsük a stroke kialakulásának esélyét. Részletek a cikkben!

Az a bizonyos szám

A Circulationben megjelent vizsgálat szerint kb. 5 km/h-s sebesség kell ahhoz, hogy 50%-kal kevesebb esélyünk legyen a stroke vagy bármilyen más szívbetegség kialakulására.

A kutatók 4207 65 év feletti férfi és nő életét követték nyomon 10 éven keresztül. A résztvevők hat havonta kitöltöttek egy kérdőívet a fizikai aktivitásukkal kapcsolatban; emellett minden olyan problémát jelezniük kellett, amit a szívükkel kapcsolatban észleltek. Az eredmény az lett, hogy azoknál, akik minden nap sétáltak óránként 5 km-es sebességgel, felére csökkent a stroke kockázata. Akik egy kicsit ennél is gyorsabban gyalogoltak, még jobban teljesítettek a teszteken: náluk a stroke 53%-kal, más szívbetegség pedig 50%-kal kevesebb eséllyel ütötte fel a fejét.

A sebesség mellett a mennyiség is fontos, vagyis az, hogy mi az az alapvető hossz, amire minden nap szüksége van a testnek. Szerencsére ez a kérdés sem maradt válasz nélkül: legalább 7 háztömb az ideális adag.

Egyébként ha valaki még ezek ellenére is ódzkodik a sétától, akkor van egy ajánlatunk: az is remekül felvértezi a szívet, ha az ember egész nap aktív ahelyett, hogy ülne, mint egy szobor. A kertészkedés, fűnyírás, úszás, biciklizés, túrázás szintén nagy ellensége a stroke-nak, így célszerű mindig beiktatni egy kis testmozgást.

Honnan tudhatod, hogy milyen gyorsan sétálsz? A választ a következő oldalon találod!

Fotó: gmvoices.com

Oldalak

Szólj hozzá Te is!