A 8 legerősebb vasforrás - Ezek az ételek garantáltan feltöltik a raktáraidat

A vas az élethez nélkülözhetetlen ásványi anyag; a vér hemoglobinjainak egyik alkotóeleme, emellett az oxigénnek a sejtekhez történő elszállításában is segédkezik. Pótlása kiemelten fontos a szervezet számára, és szerencsére nem kell vitamintablettákat szedni ahhoz, hogy elkerüljük a hiányát. Ezek az ételek a legjobb vasforrások!

1. Osztriga

Bár itthon nem tartozik a leggyakrabban fogyasztott finomságok közé, érdemes néha csirke helyett ezt feltálalni. Hat normál méretű osztriga 4 mg vasat tartalmaz, emellett pedig 43 kalóriát, 50 mg kalciumot és 5 g proteint is rejt magában.

2. Fehérbab

A fehérbab szintén gazdag vasban, egy fél csésze több mint 3 mg-ot tartalmaz ebből a fontos ásványi anyagból. Kalciumot, B-vitamint, proteint és sok-sok antioxidánst is magához vesz az, aki rendszeresen fogyaszt fehérbabot.

3. Lencse

Mindenki tudja, hogy a lencse szerencsét hoz, ám azt kevesebben, hogy emellett bővelkedik vasban is. Egy fél csészében 3 mg rejlik, de rost is van benne bőven (8 mg), és feltölti a szervezetet proteinnel, magnéziummal és cinkkel.

4. Csicseriborsó

Fél csésze csicseriborsóban 2,5 mg vas rejlik, tehát minden vashiányosnak kötelezővé kéne tenni a fogyasztását. Jó hír, hogy emellett még más vitaminokat és ásványi anyagokat is találunk benne, például folsavat és rostot.

Fotók: lahealthyliving.com, myownprivatekitchen.blogspot.com

Oldalak

Szólj hozzá Te is!