Nyaralás? Nem kérdés! 5+1 megdönthetetlen érv, amiért idén Málta a legjobb úti cél!

Akárhogy is, de május elején azért már mindannyiunknak megfordul a fejében, hogy hova is tervezzük az idei nyaralást. Természetesen sok szempontot figyelembe kell vennünk attól függően, hogy mik az igényeink, mi azonban találtunk egy helyet, ahol szó sincs ilyenről, hiszen egész egyszerűen úgy tökéletes, ahogy van!

1. Majdnem fél évig tartó nyár

Hazánkkal ellentétben Máltán a strandidőszak több mint öt hónap hosszú – május közepétől október végéig tart. Mi több az edzett helyiek, akik a téli hónapok hidegebb időjárásától sem rettennek vissza, még november végén, december elején is bemerészkednek a vízbe. Tehát bármikor is látogassunk Máltára késő tavasztól egész nyáron át kora őszig, minden időszakban bátran engedhetünk a hívogató víz kísértésének.

2. Csodás táj, lenyűgöző környezet

Máltán nem csak az idő hihetetlenül jó, de bármelyik részére is utazzunk, mindenhol gyönyörű a tájakkal találkozhatunk. Némely területnek szinte teljesen sikerült elkerülnie a körülötte terjedő urbanizációt; így ezeken a helyeken majdhogynem érintetlen tengerpart fogadja a látogatókat. Mivel itt nincsenek kiépített strandok, csak hatalmas, lapos, napozáshoz ideális sziklák a tengerszint fölött, ha úszni akarunk, kénytelenek vagyunk ezekről beugrani a tiszta vízbe! S bár a helyiek körében igen népszerűek ezek a helyek, elhelyezkedésüknek köszönhetően nem látogatják tömegek, ezért tökéletesen megfelelőek a nyugodt kikapcsolódásra.

3. Felejthetetlen búvár élmények

A szigetek lenyűgöző tájain kívül kiváló sportolási lehetőségeket is nyújtanak kezdőknek és profiknak egyaránt. Természetesen formálódott kikötők, rejtett kis öblök, sziklák és hasadékok, valamint temérdek elsüllyedt repülő- és hajóroncs várja felfedezőit. Az egymástól kőhajításnyira található merülőhelyek csodás és változatos világot tárnak a búvárkodók szeme elé. Máltánál található egyébként a Földközi-tenger egyik legtisztább, legátlátszóbb része, így ez tökéletes helyszín lehet víz alatti fotózásokhoz, hiszen 30 m mélyen is még igen jók a fényviszonyok.

4. Rengeteg látnivaló

Kis méretéhez képest Máltán rengeteg a látnivaló, a templomok, erődök, mór és arab házak, szélmalmok, kikötők, lagúnák és lovagkori kastélyok sora szinte végtelen. Éppen ezért, ha nagyon érdeklődünk a kultúra iránt, utazás előtt érdemes beszereznünk egy útikönyvet, de egy átlagos 7-10 napos máltai nyaralásba tényleg nagyon nehéz időben és energiában is ennyi történelmet, kultúrát, építészetet és természetet beletenni, bár egy próbát ezért mindenképpen megér. :)

5. Pezsgő éjszakai élet

Ha már mindent körbejártunk, megcsodáltunk és lefényképeztünk, akkor irány az éjszaka, itt ugyanis napnyugta után sem áll meg az élet. A mediterrán életstílusra jellemzően a szigetlakók szemlélete szerint az életet élvezni és ünnepelni kell, amennyire csak lehet. A szigeteken az éjszakai élet ezért mindig pezseg, s ha a vibráló rendezvénynaptár egyes időszakokban esetlegesen üresebb is, akkor is rengeteg klub, kitűnő bár és első osztályú étterem vár minket.

5+1 Mindez alig két órányira (x)

Ha csak egy hosszú hétvégére szeretnél „elmerülni” a habokban, ez sem lehet akadály, hiszen Budapestről nyáron már heti 5-7 közvetlen járat indul az alig kétórányi repülőútra lévő Máltára. Ha még többet szeretnél megtudni erről a csodás országról, vagy máris kedvet kaptál az utazáshoz, akkor kattints a visitmalta.com-ra, ahol számos hasznos tanáccsal lehetsz gazdagabb, és még több érdekességet tudhatsz meg erről a csodás országról!

Fotó: telegraph.co.uk

Oldalak

Sztárok
Kamilla királyné, ahogy a brit királyi család minden tagja, igencsak nehéz időszakon megy keresztül, bár próbálja megőrizni az összeszedettség látszatát, a testbeszéd szakértő szerint nagyon...
Egészség
A rák persze a genetika miatt kialakulhat olyan embereknél is, akik eddig teljesen egészséges életet éltek. Azonban ha háttérbe szorítasz néhány rossz szokást, akkor jóval kisebb az esélye, hogy...
Utazás
Még nem indult be a szezon, de lassan érdemes elgondolkodni, szeretnénk-e szállást foglalni a Balatonnál idén. Annyi biztos, hogy borsosabb árakra készülhetünk, mint tavaly.