Ételek, amiktől jól fogsz aludni - Ne mérgezd a szervezeted gyógyszerekkel!

Napjainkban egyre több és több ember küzd alvásproblémákkal; vagy nehezen jön a szemükre álom, vagy állandóan felébrednek, de az is gyakori, hogy egy hirtelen ébredés után nem tudnak újra elszenderülni. Szerencsére nem csak gyógyszerrel lehet segíteni a kellemetlen állapoton; ezek az ételek úgy hatnak akár egy nagy doboz altató, annyi különbséggel, hogy semmi mesterséges anyag nincsen bennük! Íme!

1. Méz

Adjunk egy kanál mézet a teához vagy forró tejhez, ha tudjuk, hogy egy-két óra múlva lefekszünk, és garantáltan jól fogunk aludni. A mézben lévő glükóz ugyanis csökkenti az orexin nevű neurotranszmitter szintjét; ez azért fontos, mert a laterális hypothalamus orexin neuronjairól kimutatták, hogy az ébrenléti állapot fenntartásában játszanak szerepet. Kevesebb éberség, jobb alvás, nem igaz?

2. Banán

A banán gazdag káliumban, egy olyan ásványi anyagban, ami elősegíti a mély, álomtalan szundikálást. A gyümölcs ezenkívül triptofánt és magnéziumot is tartalmaz. A magnézium híres nyugtató, lazító hatásáról, a triptofán pedig egy aminosav, a természetes alváshoz szükséges neurotranszmitterek előanyaga. Nem meglepő, hogy utóbbit egyre többször fogyasztják táplálékkiegészítőként alvászavarok, depresszió, pánikbetegség ellen.

3. Bab

A B-vitamint hosszú idő óta használják az inszomnia, vagyis az álmatlanság kezelésére, hiszen segít az idegesség és a stressz enyhítésében. Ha nem tabletta formájában szeretnénk bevinni a testünkbe, hanem inkább természetes úton, akkor együnk minél több babot, ami bővelkedik a fentebb már említett vitaminban. Emellett nikotin- és folsavat is tartalmaz.

Fotó: novidadediaria.com.br

Oldalak

Szólj hozzá Te is!