Táfelspicc vagy amit akartok - Vízkereszt és Plachutta

Igyekeztünk tartalmasan tölteni a karácsonyi ünnepkör utolsó napját a verőfényes időben. Sétáltunk a Parlamentnél, belebotlottunk egy különleges művészeti élménybe, és meglátogattuk a Tafelspitz szentélyét, a Plachutta éttermet.

Séta a Parlamentnél

Az elmúlt alkalommal félbeszakítottuk a hop-on-hop-off túránkat az 1-es villamossal, most kihasználva, hogy Vízkereszt munkaszüneti nap Ausztriában, pótoltunk egy kicsit. A Parlament a Ring legmonumentálisabb épülete, elbóklásztunk egy kicsit Pallasz Athéné szobra körül, megmásztuk a kocsifelhajtót, és sütkéreztünk a csodálatos napsütésben.

A múltkor az Otto Wagner-féle Postatakarékpénztár mögött sétálva félszemmel kiszúrtunk egy barokk templomot, amit jezsuitának gondoltunk, és most visszatértünk, mert kíváncsiak voltunk, hogy hogyan ünneplik a Háromkirályok napját, azaz a Dreikönigstagot, ahogy errefelé a Vízkeresztet hívják.

A Postgassén álló templomról kiderült, hogy Domonkos-rendi, de nem hiába jöttünk, mert igazi barokk építészeti remekkel találkoztunk. A templomot illatos tömjénfüst töltötte be, ami különös fényjátékot eredményezett a beszűrődő napsugarakkal.

Az egyik mellékoltárnál felállított betlehemi jeleneten a Háromkirályok teszik tiszteletüket a kisded Jézusnál.

Kíváncsiságból rákerestünk a jezsuita templomra, és pont két sarokra álltunk tőle, úgyhogy átsétáltunk az 1385-ben alapított régi egyetemmel, az Alte Universitättel összeépült Jesuitenkirchéhez. És milyen jól tettük.

A bécsi jezsuiták bátorságát és nyitottságát dicséri, hogy a René Magritte, belga szürrealista festő emlékére készült, a művésznek a Kastély a Pireneusokban című képét idéző installációt a dominikánushoz hasonlóan díszes barokk templom főhajójában függesztették fel.

A tájékoztató szerint a korábban Amerika sok múzeumát megjárt alkotás új értelmet nyer a jezsuita templomban. A Bibliában számos helyen utalnak az Úrra mint sziklára, erősségre, Szent Péter pedig az egyház sziklájaként jelenik meg a történelemben. A szikla valószínűtlen lebegése párhuzamba állítható mind a halhatatlan lélek Menny és Föld közötti lebegésével, mind pedig a templomban található több műalkotáson is látható lebegő alakokkal. Ahogy Schörghofer atya, a templom rektora és művészettörténésze fogalmaz: “Itt a lebegés egy teljesen normális állapot.” Az installáció még Húsvét után két hétig megtekinthető.

Oldalak

Lifestyle
A Fővárosi Állat- és Növénykert április 19. és 21. között rendezi meg a Föld Fesztivált, amelyen látványetetésekkel, állatbemutatókkal, állattréningekkel és kézművesprogramokkal várják a látogatókat...
Utazás
Három autó, egy gyalogos: meg tudod határozni az áthaladás pontos sorrendjét?
Vannak slágerországok, amiket a magyarok imádnak meglátogatni az előszezonban. Közben már érdemes lesz kigondolni, külföldön, vagy belföldön kapcsolódnánk-e ki a nyáron.