Utazás

Tudtad? Egy másik galaxissal olvadt össze a Tejútrendszer, s ez mindent megváltoztatott

A csillagászok egészen új, izgalmas információkat szereztek galaxisunk kialakulásával-fejlődésével kapcsolatosan.

A Tejútrendszer történetének legfontosabb eseménye

Modern eszközök igénybevételével határozták meg a csillagászok körülbelül száz vörös óriás korát. Ezen adatok elemzése - és más információk tüzetes tanulmányozása - segítségével a szakembereknek sikerült modellezniük, mi is történhetett, amikor galaxisunk, a Tejútrendszer 10 milliárd évvel ezelőtt összeütközött egy törpegalaxissal. A Gaia Enceladusról van szó, mely már korábban is Tejútrendszer körül keringett-örvénylett, összeolvadásuk azonban alapvetően változtatt meg az események menetét. A szakemberek az új tudományos eredményeket a Nature Astronomy című folyóiratban ismertették.

"Bizonyítékaink arra utalnak, hogy az összeolvadáskor a Tejútrendszer saját csillagai nagy populációját már létrehozta" - hangsúlyozta Fiorenzo Vincenzo, a tanulmány egyik szerzője, az Ohio Állami Egyetem kozmológiai és asztro-részecskefizikai központjának kutatója. E csillagok egy része a galaxis közepének vastag lemezébe került, mások pedig - melyek a Gaia Enceladus hatása alá kerültek - a külső hálóban "rekedtek".

"A Gaia Enceladusszal való egyesülés a Tejútrendszer történetének egyik legfontosabb eseménye" – szögezte le a tudományos projekt vezetője, Josefina Montalban, a Birmingham Egyetem munkatársa.

Fotó: 123rf

Lapozz, még nincs vége!

Oldalak

Utazás
Lifestyle
A Napoletana 1963. augusztusában nyitotta meg kapuit a Váci utca 16-ban, az egykori Fontana üzletház helyén. Akkor viszont még nem igazán tudtuk, mi is az az eredeti olasz gasztronómia!
Sztárok
Nagyon sokáig találgatták, hogy Curtis vajon az RTL, vagy a TV2 képernyőjén fog-e feltűnni. A rapper teljes őszinteséggel nyílt meg a témában.
Lifestyle
Az internetes bűnözők meg tudják lovagolni a különböző csaláshullámokat, hogy be tudjanak húzni a csőbe. Még egy OTP-s bankleállásnál is fokozottan oda kell figyelnünk.