Utazás

Az igazi mézeskalács hazája, ahol egy angyalka is lehet rocksztár - Nürnbergben jártam

Őszinte leszek veletek most is: nem vagyok oda különösebben a télért, a meleg hónapok sokkal közelebb állnak a szívemhez. Nemrég azonban elutazhattam Nürnbergbe, a karácsonyi vásár és az igazi mézeskalács hazájába, ahol egy kicsit mégis belopta magát a szívembe ez az évszak.

Munka után irány a reptér

Nagyon örültem, amikor megláttam a Budapest Airport kedves meghívóját egy sajtóútra. A feladóból már sejtettem, hogy végre újra repülőre szállhatok és izgatottan vártam, vajon milyen úti célra szól a meghívó. Kattintás közben valahol a karácsonyi cikkötletek, ajándéklisták és egyéb tennivalók mögött elbújva eszembe jutott, nemrég hallottam róla, hogy a Ryanair rendszeres repülőjáratot indít Budapest és Nürnberg között. Jó volt a megérzésem: kiderült, hogy végre megnézhetem a híres német város karácsonyi vásárát.

A repülő a lehető legideálisabb időpontban indult: csütörtökön este munka után még haza tudtam szaladni a csomagjaimért, sőt nyugiban meg is vacsoráztam. Csak ezután mentünk ki a repülőtérre, a gép ugyanis 22.30-kor szállt fel Németország felé. Az út olyan gyors volt, hogy szinte arra sem volt időnk, hogy álomba merüljünk, már le is szálltunk.

Megközelíthetőség: csillagos ötös

A reptérről bár taxival jutottunk el a szállásunkra a kései időpont miatt, így is érzékeltük, hogy a megtett távolság nem lehet olyan nagy. És valóban: másnap kiderült, hogy a városközpont nagyon közel van a szerintem iszonyatosan jól csengő nevű „Albrecht Dürer Airport Nürnberg”-hez. Úgy gondolom, ez minden városnéző álma: egy olyan repülőtér, amely a metró vonalán fekszik, így pikk-pakk elérhető szinte bárhonnan. Sőt, miután útitársaimmal átböngésztük a menetrendet az is kiderült, hogy - amennyiben a repülő nem késik -, simán elérhető az utolsó metró. Javaslom, hogy ne sima „bkv” jeggyel utazzunk: érdemesebb kiváltani a 2 napos bérletet, amely sokkal jobban megéri.

Nürnberg nappal

Bár szívesen elvesztem volna akár egyedül is a város forgatagában, kis csapatunk nagyon örült neki, hogy egy szuper kísérőt, Edit Pritsching asszonyt kaptuk magunk mellé idegenvezetőnek. A hölgy, aki a szerelem miatt választotta második otthonának Németországot, remek programmal készült: miközben felfedeztük a város nevezetességeit folyamatosan mesélt nekünk a már középkorban is virágzó és gazdag, szabad császári város történtelméről.

Klikk tovább, mutatok 8 dolgot, amit ne hagyj ki, ha Nürnbergben jársz!

Oldalak

Utazás
Három autó, egy gyalogos: meg tudod határozni az áthaladás pontos sorrendjét?
Vannak slágerországok, amiket a magyarok imádnak meglátogatni az előszezonban. Közben már érdemes lesz kigondolni, külföldön, vagy belföldön kapcsolódnánk-e ki a nyáron.
Sztárok
Sokan felfigyeltek arra, hogy Ördög Nóra súlya a karrierje fellendülése óta nem igazán ingadozik. Most elárulta, hogy tud még mindig ilyen csúcsformában lenni.