Így utazik a Z generáció napjainkban
Kíváncsi vagy arra, hogy hogyan utazik napjainkban a Z generáció? A kiwi.com egy elég érdekes kutatást készített a fiatalok utazási szokásairól.
Z generáció
Z generációnak nevezzük a 90-es évek végétől a 2010-es évekig születettek csoportját. A Z generáció meglehetősen homogén: hasonló zenéket hallgatnak, hasonló tartalmakat fogyasztanak, és szinte ugyanazok hatnak rájuk. Az okoseszközökön kívül kevés tárgyra költenek, inkább, ha tehetik utazásokra adnak ki pénzt, és élményeket gyűjtenek. A kiwi.com adatai jól leírják a Z generáció utazási szokásait.
A magyar fiatalok utazási szokásai
Általában megfizethető árú repülőjegyeket vesznek, és rövid, 1-3 napos utazásokat terveznek. Leginkább az európai fővárosokat választják úti célul, mint például London, Párizs, Milánó, Barcelona vagy Berlin. Jellemző, hogy előre terveznek: 35%-uk már egy hónappal, ¼-ük pedig 15-30 nappal korábban lefoglalja repülőjegyét. Kevés holmit visznek magukkal, 10-ből 8-an egyáltalán nem adnak fel poggyászt, és csak minden 25. fiatal köt utasbiztosítást.
Tipikusan egyedül vagy kortársakkal utaznak. 71%-uk egymagában vág neki az útnak, és csak 23% visz magával valakit, aki jellemzően 18-25 kor közötti. A leginkább preferált időszak a nyári hónapok és a szeptember. A technológia kulcsfontosságú része mindennapjaiknak, nincs ez másként az utazással sem, ugyanis minden 4. foglalás alkalmazáson keresztül történik.
De vajon különböznek-e a magyar Z generációsok a többi európai fiataltól, és ha igen, miben?
Fotó: kiwi.com
Lapozz a folytatáshoz!