A jövőben Cinkotáig járhat majd az M2-es metró?

Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) jelenlegi célkitűzései között szerepel egy korszerű és letisztult városi-elővárosi vasúthálózat megteremtése, és az, hogy a 2-es metró Cinkotáig közlekedessen, ahonnan aztán HÉV-vel folytatódna az útvonal.
Ambiciózus vállalkozás
Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) augusztus 26-i sajtótájékoztatóján Pántya József út- és vasútépítésért felelős helyettes államtitkár és Szatmáry Kristóf fideszes országgyűlési képviselő új információkat közölt a Gödöllő–Budapest (H8) és Csömör–Budapest (H9) HÉV-vonalak tervezett fejlesztéséről, egy új járműtelep kialakításának tervéről és a kettes metró útvonalának bővítéséről az ezek fejlesztésére irányuló közbeszerzési hirdetmény alapján – írja az MTI.
Pántya szerint a cél a modern, letisztult városi-elővárosi vasúthálózat létrehozása, és az, hogy a 2-es metró Cinkotáig közlekedhessen, ahonnan HÉV-vel folytatódna az útvonal. Közölte továbbá, hogy P+R parkolókat építenének a vonal mentén, és megszüntetnék a szintbeli kereszteződéseket is. A csömöri szakasz 2 kilométeres, jelenleg nem villamosított részét villamosítják, és egy teljesen új járműtelepet terveznek az M0-s környékén.
A tervezés nettó 7,5 milliárd forintos kerettel zajlik, a szerződéskötést 2026 márciusáig tervezik. A kiválasztott tervezőnek 44 hónapja lesz a munkára és az engedélyeztetésre.
Szatmáry Kristóf fideszes országgyűlési képviselő a sajtótájékoztatón elmondta, a projekt és a 2-es metró Cinkotáig közlekedtetése a kerület számára óriási változás lesz. A kiviteli tervek és a források rendelkezésre állása esetén a beruházás 2030-ig megindulhat.
Az M2-es metróvonal (más néven: kelet–nyugati metróvonal, informálisan piros metróvonal) a budapesti metró második vonala a Déli pályaudvar és az Örs vezér tere között. Építését 1950-ben kezdték el; az első szakaszt a Fehér út és a Deák tér között 1970-ben, a második szakaszt a Deák tértől a Déli pályaudvarig 1972-ben adták át.




























