Utazás

A kutatók találtak egy ősi "szuper Földet" a galaxisban

A bolygó háromszor akkora, mint a miénk és kétszer olyan idős.

Ősi Föld bolygót fedeztek fel

Az elmúlt 30 évben a tudósok több mint négyezer exobolygót, vagyis a saját naprendszerünkön kívüli planétát találtak. Legfrissebb felfedezésük azonban kissé furcsa. A hét elején egy kutatócsoport bejelentette, hogy rábukkantak a TOI-561b nevű sziklás exobolygóra, amelyet "szuperföldnek" tekintenek. Körülbelül 280 fényévnyire található. De mielőtt izgulni kezdenénk az idegenek lehetséges létezésétől és összeesküvés elméleteket gyáranánk, a talált égitest túlságosan forró ahhoz, hogy bármilyen élet fennmaradhasson rajta. A csillagához nagyon közel van - keringési ideje mindössze 12 óra -, felszíni hőmérséklete valószínűleg eléri az 1,727 fokot.

A tudósokat az lepte meg, hogy bár a bolygó kétszer akkora, mint a sajátunk, valószínűleg hasonló a sűrűsége. "Ez meglepő, mert azt várná az ember, hogy ilyen adatokkal a sűrűség nagyobb lesz" - mondta Stephen Kane bolygó-asztrofizikus a Riverside-i Kaliforniai Egyetem által kiadott nyilatkozatában. "Ez összhangban áll azzal a ténnyel, hogy a bolygó rendkívül régi."

A Tejút-galaxis fiatalabb éveiben kialakult ősi bolygók ritkábban tartalmaznak nehéz elemeket, mivel ezek az elemek fúzió útján keletkeznek az idősebb csillagokban. Így a tudósok becslései szerint a TOI-561b körülbelül 14 milliárd éves. "A TOI-561b az egyik legrégebbi sziklás bolygó, amelyet eddig felfedeztek" - mondta nyilatkozatában a Hawaii Egyetem posztdoktori munkatársa és a csapat vezetője, Lauren Weiss. "Léte azt mutatja, hogy az univerzum szinte 14 milliárd évvel ezelőtti kezdete óta sziklás bolygókat alkot."

Leadfotó: 123rf; forrás: Travel and Leisure

Oldalak

Utazás
Lifestyle
Főként az androidos mobilok tulajdonosainak életét keserítheti meg a SoumniBot nevű kártevő, mely képes ellopni az adott eszköz IP-címét, fiókadatait, névjegyeit, SMS-eit, fényképeit és videóit is.
Sztárok
Balogh Levente arról is lerántotta a leplet, milyen autók állnak nála otthon a garázsban. Nem szereti látványosan szórni a pénzt, ráadásul a lányai sem akarnak visszaélni hírnevével.
Lifestyle
Köztudott, hogy nagyon jó ötlet a napot egy kiadós reggelivel kezdeni, este pedig egy egészséges fogással zárni. Na, de mi a helyzet az ebéddel?