Az ünnepek végeztével felerősödhet - ez a 6 leggyakoribb jele annak, hogy szezonális depresszióval küzdesz

Kialvatlanság, koncentrációhiány, megváltozott étvágy. Ezek mind arra utalnak, hogy többről van szó, mint téli fáradság.

Ha elmúlik karácsony…

Bár a szezonális depresszió ősszel kezdődik és általában kora tavaszig tart, van egy időszak, amikor a tünetek enyhülnek, majd a végeztével újult erővel törnek ránk. Igen, ez a karácsony. Január első hetén visszatérünk a munkába, lekerülnek a díszek a karácsonyfáról, elrakjuk a fénysorokat és adventi koszorúkat, más szóval eltűnik a szívet melengető vidámság az életünkből, ami a téli depresszió ellenére tartotta bennünk a lelket. Sok ember küzd a szezonális depresszióval, vagy pontos nevén szezonális affektív zavarral (SAD), ami nem csak ősszel, de akár az év kezdetén is kialakulhat. Persze sokaknál lehet csak egy kis újévi levertség, de ha valaki valóban a SAD tüneteivel küzd, az komolyan kihathat a mindennapjaira akár hosszabb időn át. A HuffPost az amerikai pszichológusokat tömörítő egyesület adatai alapján szedte össze, mik a legjellemzőbb tünetek.

  • Folyamatos szomorúság, amihez társul a reményvesztettség és a magány érzete.

  • A korábbiaktól eltérő evési módok, például, ha többet eszünk olyan ételeket, amelyek komfortérzetet, élvezetet adnak akkor is, ha nem is vagyunk éhesek.

  • Kedvenc hobbik elhanyagolása. Ilyenkor már nem hoz lázba semmi, ami korábban lekötött, ide tartozik a szexuális igény csökkenése is.

  • Állandó fáradság és kialvatlanság. Próbálnál többet aludni, de mégis kimerültnek érzed magad. Napközbeni pihenéseket kell beiktatnod.

  • Nehéz koncentráció. Az eddigiekkel összefüggésben is jellemző tünet, hogy az ember mentálisan is kimerültebb, nem tud odafigyelni, rosszabb lesz a reakcióideje is.

szezonális depresszió, depresszió, betegség, pszichológus, karácsony, ünnep, tél, segítség

Mit tehetünk a szezonális depresszió ellen? Lapozz és mutatjuk!

Leadfotó: 123rf.com, Fotó: 123rf.com

Oldalak

  • 1
  • 2