Tiltólistás nyári ételek: ezek a leghizlalóbbak, nehezen emésztjük meg őket

Ezeket az ételeket nagyon nehezen dolgozza fel a szervezetünk, ráadásul az alakunk is bánthatja. Persze egy-egy kis bűnözés belefér, azonban egy egész csalónap - ezekkel a fogásokkal - jelentősen megterhelheti a testünket.

Strand, büfé, étterem

Feldolgozott húsok - Bár alapesetben a húsok tele vannak fehérjével és rostokkal, sajnos a feldolgozott verziók sokszor több zsírt, szóját és egyéb ízfokozókat, tartósítószereket és nem ritkán cukrot is tartalmaznak. Ezek lassíthatják az emésztésünket, az anyagcserét és ezzel együtt a fogyást is. Hiába választod a virslit a strandon, jobb, ha inkább előre készülsz egy kis egészséges finomsággal.

Öntetek - Ha még különböző önteteket is kérünk például a fagyinkra, desszertünkre akkor ne csodálkozzunk, hogy felcsúszik néhány nem várt kiló. A csokoládé, a karamell, a vanília sodó és a különböző lekvárok, mind-mind szinte csak cukorból állnak. Ha lehet, akkor kérjük öntetek nélkül ételeinket.

Saláták öntettel - A saláták öntetei is egytől-egyig cukrosak. Nagyon ritkán találni olyan verziót, ami hozzáadott cukortól mentes, vagy éppen természetes édesítőszerrel készült. Mindenképp kérdezzünk rá arra, hogy az öntetben van-e cukor (mondjuk azt, hogy cukorbetegek vagyunk, ugyanis a diéta senkit sem fog érdekelni), ha van benne, akkor kérjük inkább extra szűz olíva, repce, vagy tökmagolajjal, esetleg borecettel, balzsamecettel. Vigyázzunk, mert a legtöbb szójaszósz összetevőinél is szerepel a cukor. Ha a majonézes verziókat választjuk az is hiba, hiszen a majonéz is cukorral készül. Lapozz!

Lapozz a cikk folytatásáért!

Fotó: Pixabay

Oldalak

Szólj hozzá Te is!