Ezeket hitted rosszul, ha az edzésedről van szó!

Ugye te is hallottad már azt valakitől, hogy „Most voltam edzeni, ezért nyugodtan megehetem ezt a három gombóc fagyit, nem fog ártani!” mondatot? Ezt és ehhez hasonló tényeket és tévhiteket jártunk körbe Barta Peti Iron Boksz, Hot Iron, Kangoo Trainer, és még sorolhatnám, hogy mi mindenhez értő aerobik edzővel, hogy végre kiderüljön az igazság: mit kell tenni ahhoz, hogy sikeres legyen az edzésünk?

A hasról fogyáshoz elég a véget nem érő felülések sorozata?

A válasz természetesen: NEM. Ez is egy olyan tévhit, amit nagyon sokan gondolunk rosszul. Ahogy Barta Peti többszörös junior és felnőtt magyar kick-box bajnok fogalmaz: „Helyi érzéstelenítés nincs. Egy fogyási folyamatnak nem az a lényege, hogy megcsinálunk fél óra alatt 100 felülést, hanem hogy odafigyelünk a táplálkozásunkra. Valamint nem elég csak kardió edzéseket végeznünk. Akik csak futni járnak, azoknak a kardió edzés mellé izomnövelő edzés is szükséges! A siker érdekében kardió és súlyzó rudas edzést kell kombinálnunk. Mert minél több az izmunk, annál nagyobb lesz az alapanyagcserénk, ami ahhoz kell, hogy mindennap felkeljünk, álljunk, üljünk, létezzünk. Több izomnak több kalóriára is van szüksége, az elfárasztott izom pedig több kalóriát képes felhasználni. Ezért van az, hogy egy testépítő, akinek napi 4-5 ezer kalória az alapanyagcseréje az izomtömege miatt, hamarabb megehet egy szelet csoki tortát, mint az, aki nem mozog.”

Futás helyett jobb lehet a gyors séta!

„Az intenzív gyaloglással több zsírt tudunk elégetni a szervezetünkben. Ehhez minimum 6 kilométer/órás tempóban kell egy kisebb emelkedőre sétálnunk, ezt egy futópadon is könnyűszerrel megtehetjük, ha mindenképp edzőteremben szeretnénk edzeni. Intenzív séta esetében pulzusunk a zsírégető szakaszban marad. Ezt a zsírégető szakaszt egy képlettel ki lehet számolni. Pulzusmérő órát használva edzés közben figyelemmel lehet követni. Ha átlépjük a célzónát, ilyenkor érdemes az edzés intenzitását csökkenteni.”

Fotó: livemans.com

Oldalak

Szólj hozzá Te is!