Kicsúszol a határidőkből? Így menedzseld az életed!
Érezted már úgy, hogy összecsapnak a fejed fölött a hullámok és sosem leszel kész az eltervezett munkáddal? Így, az év végéhez közeledve, a káosz közepén biztosan. Mutatunk pár tippet, hogy hatékonyabban be tudd osztani az idődet, és sikeresebb legyél az időmenedzsmentben.
1. Rend a lelke mindennek
Amikor reggel felkelsz, gondold át, mik az aznapi teendőid. Már ha csak gondolatban is elrendezed őket, jobban átlátod majd a napod struktúráját. Sosem baj, ha ezeket le is jegyzed, és ha elbizonytalanodnál a nap folyamán a listával kapcsolatban, csak bele kell pillantanod, hogy megint nyeregben érezd magad. Jelöld ki a fontos, halaszthatatlan feladataidat és azokra mindenképpen szánj elegendő időt a nap folyamán.
2. Rangsor
Fontos, hogy tisztában legyél azzal, mi mennyire sürgős. A halaszthatatlan munkával persze foglalkozni kell, de ha van még 1-2 napod a határidőig, nyugodtan told el, hogy kényelmesen végezz az aznapra tervezett feladatokkal. Tedd fel a kérdést: Ráér holnap? A nagy projekt tud menni enélkül a részfeladat nélkül? Ha a válasz igen, akkor majd holnap ez lesz a fő projekted, addig pedig az aznapra beosztott feladatokkal készülj el, úgy, ahogy eltervezted őket.
3. Koncentráció
Tudod, milyen sok idődet elveszi az, ha állandóan nézegeted a Facebookot, az e-maileket és hagyod, hogy megzavarjon a telefonod rezgése, ha éppen koncentrálnod kellene a feladatodra? Iktasd ki ezeket a pótcselekvéseket, csukd be a böngészőt, és arra a tevékenységre koncentrálj, amit éppen csinálnod kell. Az e-mailek, üzenetek, értesítések pedig meg fognak várni.