A Facebook nem hagy többé a sötétben tapogatózni, ha kizártak a profilodból

Az új funkció sok felhasználónak jelent segítséget.

A kizárt felhasználók cseveghetnek egy ügyfélszolgálatossal

Sok felhasználónak okozott már bosszankodást, mikor a Facebook se szó, se beszéd kizárta őt a profiljából, mindenféle magyarázat vagy előzetes figyelmeztetés nélkül. Amennyiben az illető nem követett el valamilyen súlyos vétséget, úgy elviekben kalandos úton visszaszerezhető egy letiltott profil, de az igazán nagy problémát eddig az jelentette, hogy az ember a sötétben tapogatózott, a Meta ugyanis nem ad lehetőséget arra, hogy ilyen esetben a cég egyik alkalmazottjával felvegyük a kapcsolatot a probléma megoldása érdekében.

A Meta azonban nemrég közölte a jó hírt, hogy ez a jövőben másként lesz, a fiókjukból kizárt felhasználók mostantól felvehetik a kapcsolatot egy ügyfélszolgálatossal – adta hírül a hvg.hu. A cég egy új, élő csevegést lehetővé tévő funkciót indított azoknak, akiket valamiért kizártak a felhasználói fókjukból, így az illető gyorsabban találhat megoldást a problémájára, esetleg egyértelműbb magyarázatot kaphat arra, mi miért történt.

Az új funkció a mobilos alkalmazásban tűnik fel elsőként. Amikor használni akarja valaki az appot, a kizárás tényét közlő felirat jelenik meg, a kijelző jobb felső sarkában pedig egy ikon, ami összeköti a felhasználót az operárorral. Az újdonság egyelőre csak angolul használható, csak angol nyelvű operátor áll rendelkezésre, vagyis az ügyfélszolgálat oldalán most még biztosan nem fog magyarul beszélő felhasználó ülni, de ez a jövőben változhat.

A sebezhetőséget az Apache nevű vállalat által fejlesztett szoftverben azonosították, a rossz hír pedig az, hogy a hiba különböző cégek és szervezetek millióira, rajtuk keresztül pedig megannyi felhasználóra nézvést jelent fenyegetést.

Fotó: Facebook; leadfotó: 123rf

Oldalak