Elképesztően stílusos darabokkal nyűgözte le a közönséget a Kata Szegedi - íme a világhírű magyar márka legújabb kollekciója!

A Kata Szegedi magyar divatmárka is képviselte magát az idei budapesti divathéten, izgalmas és különleges textúrákban bővelkedő tavaszi/nyári kollekciójuk óriási sikernek örvendett.

Formabontó farmervonal

Szegedi Kata és Benus Dániel amellett, hogy évek óta szoros barátságot ápolnak, tervezőtársakként is remekül megértik egymást, rengeteg lenyűgöző kollekcióval kápráztatták már el közönségüket. Nem volt ez másként az idei BCEFW-n sem, ahol a 2024-es tavaszi/nyári kollekciójuk debütált. Szegedi Kata mesélt nekünk inspirációikról és a kollekció részleteiről.

„Alapvetően a már jó pár szezon óta hasznosított roads upcycling farmer vonalunkat vittük tovább a tervezőtársammal, Danival. Ezt próbáltuk magunkhoz képest teljesen meginnoválni, kicsit szövésszerűen használni ezeket a textúrákat. Hogy pedig még frissebb legyen ez a tavaszi/nyári szezon, különböző vinylekkel és lakkokkal párosítottuk, amiket ugyanilyen szövéses, hőkezeléses technikával mi magunk csináltunk. Kicsit 3D hatása van, ami azért nagyon izgalmas, mert alapvetően mi mindig mozgó szobrokat akartunk csinálni, amik hordhatók" - mesélte Szegedi Kata az új kollekcióról.

A jelenlegi gazdasági helyzet természetesen a divattervezők dolgát sem könnyítette meg a következő szezon ruháinak megálmodásakor, Szegedi Kata és Benus Dani viszont nem szeretnek alkut kötni, ha a minőségről van szó. „Nekünk minden szezonban az jelenti a fejlődést, hogyha jobbnál jobb anyagokat, izgalmasabbnál izgalmasabb textúrákat tudunk használni, emellett pedig nem csak az anyagokat tekintve lehet drága egy gyártási folyamat, hanem azért is, mert rengeteg munkaóra áll egy-egy ruhadarab mögött. Ahogy a magyar tervezők többsége, mi is itthon gyártatunk, ez pedig teljesen más, mintha mondjuk Kínában gyártatnánk le a ruhákat, szóval persze befolyásolta a kollekciót a gazdasági helyzet, de bátran mondhatom, hogy nem alkuszunk meg” - mondta Szegedi Kata.

A márka mindig is nagyon egyedi stílust képviselt, a kollekciókra viszont közvetett módon az aktuális trendek is hatással vannak. „Ha valaki megkérdezi tőlem, hogy éppen mi az aktuális trend, soha nem tudok válaszolni, viszont mindig nagyon kíváncsi vagyok a körülöttem lévő dolgokra – akár gazdasági, akár művészeti szempontból. Ha az ember utazik, múzeumokba jár, vagy csak egyszerűen sétál az utcán és művészettel találkozik, akkor alapvetően olyan behatások érik, melyeken keresztül óhatatlanul is látja, mi történik körülötte. Ez már ad egy lenyomatot, amiből ki lehet indulni. Mindig nyitottak vagyunk az újdonságokra, figyelünk rá, hogy az új generációknak mire van igénye. A mostani bemutatón például kortárs magyar hiphop előadók zenéjét hallhatta a közönség."

A tervezőknek több kollaborációjuk is volt az elmúlt időszakban, amelyek szintén izgalmas kollekciókat eredményeztek. A budapesti divathéten bemutatott kollekciójuk során is kollaboráltak, mégpedig a magyar streetwear márkával, az Unreal-el. Korábban Schwarcz Ádámmal, művésznevén Beton Hofival is dolgoztak már együtt, egy koncertre készítettek öltözéket a zenésznek. „Danival mindketten nagyon szeretjük, amit Ádi, vagyis Beton Hofi csinál, engem kifejezetten, nagyon személyesen megérintett, amikor még évekkel ezelőtt az első koncertjén voltam. Mindenképpen akartam, hogy legyen kapcsolódás köztünk, ő is nagyon nyitott volt és kíváncsi. A kollekciókból is van, hogy felvesz egy-egy már kész darabot, úgyhogy vele mindenképpen tervezünk még a jövőben."

A Kata Szegedi márka emellett a fenntarthatóságra is törekszik. Mivel a ruhadarabok többsége mögött rengeteg munkaóra áll és egyébként sem szeretnének felesleget termelni, a márka ruháit kizárólag rendelésre gyártják. Ez látszólag nem okoz gondot a vásárlóknak, hiszen nagyon stabil magyar törzsvásárlói körrel rendelkeznek, akiket személyesen is ismernek. „Nagyon büszkék vagyunk rájuk, együtt fejlődünk és nagyon inspirálnak minket. Emellett vannak nemzetközi vásárlóink is, de a magyarok azok, akikkel van személyes kontaktunk van.”

Szegedi Katát a divattervezés nehézségeiről is megkérdeztük, úgy véli, a social media Magyarországon és nemzetközi szinten egyaránt átformálta a művészek helyzetét. „A mostani social media lehetővé teszi, hogy bárki bármit egy pillanat alatt posztolhat, több ezer, több millió embert elérve. Nagyon sok nagyon tehetséges művész, tervező van, ezért alapvetően az határozza meg, mennyire jutunk előre és mit tudunk eladni., hogy hogyan tudjuk megszólítani a közönséget és kik figyelnek fel ránk. Tudomásul kell venni, hogy nagyon sokan csinálnak nagyon jó dolgokat, így pedig fokozottan nehéz feladat kitűnni a tömegből."

Leadfotó, fotók: HFDA / The Sparkle Content

Oldalak

Video Ha ezt csinálja a mobilod, éppen most lopják az adataidat
Fashion&Beauty
Meghan Markle lenyűgöző stílusban jelent meg a 2025-ös Time100 csúcstalálkozón, ahol azonnal levette a lábáról a jelenlévőket elegáns szettjével.
Egészség
Azt mindenki tudja, hogy a gyomorkorgás azt jelenti, hogy valaki éhes. De miért szólal meg a gyomrunk a legváratlanabb helyzetekben?
Lifestyle
A Szűzre egy váratlan, sorsszerű találkozás vár, ami megváltoztathatja az életét. Hétvégi szerelmi horoszkóp!
Sztárok
Színházi varázs és rock koncert egy színpadon – A GRUND – vígszínházi fiúzenekar két tagja, Ember Márk és Fesztbaum Béla a közelgő Budapest Parkos bulijukról meséltek.
Utazás
Sajnos olykor nem lehet elkerülni, hogy az autónkat elkapja a jég, és a tavaszi és nyári időszakban biztosan lesz még benne részünk.