Ezekre ügyelj, ha pihentető alvásra vágysz

A pihentető alvás elengedhetetlen a jó közérzethez, éppen ezért fontos, hogy megtaláld azt a néhány módszert, amely segítségével könnyen álomba merülhetsz.

Sötétítsd el a szobát
A szoba elsötétítésekor ne állj meg az éjjelilámpád lekapcsolásánál, hiszen egy helyiségben még számos egyéb, zavaró fényforrás is lehet, amely elűzheti a pihentető álmot. Az árnyas szoba kialakításához húzz ki minden elektromos eszközt, amely fényével kedvezőtlenül befolyásolhat, valamint gondoskodj a kintről beszűrődő fény kizárásáról is. Még ha nem is érzékeljük, de az egészen jelentéktelen fényforrások is nagyon zavaróan hathatnak ránk, épp ezért fontos megszüntetnünk őket, amennyire csak lehetséges.

Zárd ki a zajokat
A zajforrások is azok közé a tényezők közé tartoznak, amelyek alvásra gyakorolt jelentőségét sokan lebecsülik. Ha az utóbbi időben alvásproblémáink voltak, akkor még abban az esetben is érdemes egy csendes, lehetőleg a legapróbb neszektől is mentes környezet megteremtésére törekednünk, ha korábban ilyesmivel nem törődtünk. Kapcsoljuk ki a tévét, halkítsuk le a mobilunkat, és ha különösen hangos környéken lakunk, ne ódzkodjunk a füldugó használatától sem.

Lazíts
Fontos, hogy elalvás előtt nyugodt, relaxált állapotba kerülj. Az alvásra az agynak is rá kell hangolódnia, éppen ezért fontos, hogy szellemileg megerőltető tevékenységeket a tervezett elalvás előtti egy órában már ne végezzünk. A tévé vagy a monitor vibráló felülete is zavaróan hathat az agyunkra, így közvetlenül elalvás előtt már ezek használatát is érdemes mellőznünk. Az estét érdemes valami megnyugtató, kikapcsoló tevékenységgel töltenünk: olvasgassunk egy könnyed könyvet, vegyünk egy illatos fürdőt, hallgassunk nyugtató zenét vagy tegyünk egy kényelmes tempójú hosszú sétát.

Óvatosan a vacsorával
Ha elalvás előtt eszel, akkor a szervezeted az emésztéssel lesz elfoglalva, ami megakadályozhat a pihentető alvásban. Ha a vacsorát nem tudod legalább két órával a tervezett elalvás elé időzíteni, akkor legalább arra ügyelj, hogy könnyen megemészthető ételeket fogyassz, és ezekből is maradj meg a kis adagoknál.

Szellőztess
Egy áporodott levegőjű szobában valószínűleg akkor is rosszul fogunk aludni, ha véletlenül sikerül álomba merülnünk. A friss levegő mellett arra is érdemes figyelnünk, hogy ne fűtsük túl a hálószobát, az alváshoz ugyanis a 18-20 fok közötti hőmérséklet lehet a leginkább ideális.

Vesd be az illóolajokat
Az illatok erős hatást gyakorolhatnak közérzetünkre, érzelmeinkre, lelkiállapotunkra, és ez hatványozottan igaz az illóolajokra, amelyek közül a jó minőségűek molekulái a véráramba jutva gyors és erős hatások kiváltására alkalmasak. Az alvással hadilábon állóknak elsősorban a levendula, narancsvirág és kamilla megnyugtató illatai ajánlottak.

Oldalak

Szólj hozzá Te is!