Pofon egyszerű: ezt csináld, hogy a gyereked ne legyen többé válogatós

Nem mindegy, hogy hány féle zöldséget raksz a tányérjára.

Cukkini, brokkoli, borsó

A legújabb kutatások szerint a gyermekeknek felkínált különféle zöldségek választéka megakadályozhatja őket abban, hogy a későbbiekben válogatósak legyenek az étkezést tekintve. Az ausztrál tudósok 32 gyereket vizsgáltak, akik 4-6 éves korban voltak, és akik kevesebb, mint két adag zöldséget fogyasztottak naponta. Néhányuknak öt héten át, hetente háromszor kínáltak brokkolit, míg másoknak brokkolit, cukkinit és borsót. Három hónappal később azoknál, akik különféle zöldségeket kaptak, a bevitel megduplázódott, átlagosan napi 0.6 adagról 1.2-re. Ezzel szemben azoknak a gyerekeknek, akiknek csak brokkolit kínáltak, nem növekedett zöldségfogyasztásuk. Bár a napi 1.2 adag még mindig elmarad a táplálkozási szakértők ajánlásától, a tudósok azt remélik, hogy tanulmányuk megmutatja, hogy a különféle zöldségek kínálatának stratégiája sikeresebb lehet a fogyasztás növelésében. A kutatást a kormányhivatal felkérésére a Nemzetközösség Tudományos és Ipari Kutatási Szervezete végezte Canberrában.

A részletekért lapozz a következő oldalra!

Fotó: 123RF.com

Oldalak

Szólj hozzá Te is!