A tökmag 8 áldásos egészségügyi hatása

Érdemes minél többet szemezgetni belőle.

Itt a tökszezon!

Az ősszel együtt megjött a tökszezon is, aminek mi kifejezetten örülünk, hiszen végre megállás nélkül ehetjük a zöldségből kikapart magot (a boltban vett változatot annyira nem kedveljük, még mielőtt). Az apró nassolnivalónak hihetetlenül sok jótékony hatása van, amiket a tudomány is elismer.

1. Tele van hasznos tápanyagokkal

A tökmagban kevés a kalória (28 grammban kb. 151 kalória), a hasznos tápanyag azonban annál több. Bővelkedik egészséges zsírokban, fehérjében és rostokban, de vitaminokban, ásványi anyagokban is gazdag: van benne K-vitamin, foszfor, magnézium, vas és cink.

2. Magas az antioxidáns tartalma

A tökmagban olyan antioxidánsok rejlenek, mint az E-vitamin, illetve a karotinoid. Az antioxidánsok azért olyan fontosak, mert segítenek a szervezetben megtalálható káros szabadgyökök kiiktatásában, a gyulladások megszüntetésében - többek között a rák kialakulásának esélyét is csökkentik.

Lapozz, a cikk folytatódik a következő oldalon!

Fotó: 123rf.com

Oldalak