Csináld ezt a gyakorlatot 1 hónapig minden nap, és leég rólad a zsír

Az egész testedet átalakítja.

Plank, az örök

Vannak alapgyakorlatok, amik mindig, mindenféle testrész formálására beválnak - egyszerűek, de nagyszerűek. Ide tartozik például a guggolás, a fekvőtámasz és a plank is. Cikkünkben utóbbiról fogunk szót ejteni: elmondjuk, hogyan kell helyesen elvégezni, és egy 1 hónapos edzéstervet is mutatunk (itt találtuk), amit ha lelkiismeretesen csinálsz, sokat alakulhat a külsőd.

A helyes kivitelezési mód

Támaszkodj a lábujjhegyedre, lábaid legyenek párhuzamosak, a lapockák zárva, a vállöv egyenes. A könyököd 90 fokos szöget zárjon be a mellkasoddal, a súlyod az alkarodra és a talpadra nehezedjen. A térdeid legyenek nyújtva, a comb is legyen feszes. A lábaidat zárd össze, majd nyújtsd ki. A far-és hasizmod feszítsd meg, szorítsd össze a feneked, húzd be a hasad. Ez a helyes kivitelezési mód, csak akkor hat a gyakorlat, ha minden szabályt maradéktalanul betartasz. Amit viszont tilos: lógatni a csípődet, kinyomni a feneked és felfele nézni.

Miért jó a plank?

  • erősíti a hasizmokat, így segít a szép, lapos has elérésében
  • erősíti a hátizmokat, csökkenti a hátfájást
  • növeli a váll és kulcscsont körüli izmok rugalmasságát
  • oldja az izommerevséget, az ülő életmód egyik leggyakoribb következményét
  • javítja az egyensúlyérzéket és testtartást
  • segít eltüntetni a fölösleges zsírtömeget

Lapozz, a cikk folytatódik a következő oldalon!

Fotó: The Indian Express

Oldalak

  • 1
  • 2

Szólj hozzá Te is!