Hirdetés

Nyújtógyakorlatok sportolás után: az edző ezeket javasolja

A nyújtás, csakúgy, mint a bemelegítés, egyetlen edzésből sem maradhat ki. Szakértőnk, Czanik Balázs capoeira aerobik edző, életmód tanácsadó elmondja, miért olyan lényeges és mik a legjobb levezető gyakorlatok.

Megjelent Czanik Balázs Capoeira Aerobik 5. című DVD-je!

A legújabb edzésterv olyan mozdulatokat tartalmaz, melyekhez nem szükséges sem előzetes edzettség, sem ügyesség, pusztán némi kitartás és akaraterő. Az ülőmunkát végzők különösen imádni fogják a DVD-t, hiszen a fogyás mellett a gerincbántalmak orvoslására is tökéletes. A mozgás elsajátítása semmilyen előzetes tudást nem igényel, így bárki végezheti a gyakorlatokat otthon is. A DVD megrendelhető itt!

Nyújtás és lazítás: saját lazaságodnak megfelelően

Az aerobik órát követően – ahogy az elején a bemelegítés – úgy fontos a levezetés is. A gyakorlatokat mindig saját lazaságodnak megfelelően, teljes figyelemmel végezd. Elsősorban az edzés során, fokozottan igénybe vett izmokat, izomcsoportokat kell lenyújtanod. A sorrend ennél is fentről lefelé, vagy a végtagok felől a gerincoszlop felé közeledve ajánlott. Fontos a lassú, egyenletes légzés technika alkalmazása is: az izom megnyújtásakor a levegőt lassan fújjuk ki.

Fokozatosság-rendszeresség-tudatosság

A nyújtás során mindig három alapelvet kövess!

Fokozatosság: a könnyűtől a nehéz felé, időben, intenzitásban, bonyolultságban.

Rendszeresség: folyamatos edzéstevékenység az alkalmazkodás, edzéshatás elérése érdekében.

Tudatosság: megtervezett, szakmailag jól felkészült edző vezetésével megvalósított tréning.

Strapabíróbb, rugalmasabb izmok

A nyújtás, lazítás egy-egy edzés után hozzájárul a test regenerációs folyamatainak beindulásához. Az izmok ezáltal strapabíróbbak, rugalmasabbak és esztétikailag is sokkal szebbek lesznek. Továbbá az izompályák sem rövidülnek meg.

Lapozz tovább, a cikk folytatódik a következő oldalon!

Fotó: Fitness Factory

Oldalak

Szólj hozzá Te is!