Nasira vágysz, de vigyázol a vonalaidra? Ezeket a finomságokat válaszd

Dietetikus szakértőnk, Boros Edit ezúttal arról írt, milyen nassolnivalókat választhatunk, ha odafigyelünk a táplálkozásunkra.

Nassolás

Nagyon sokan kérdezik tőlem, hogy ha megéheznek útközben, akkor mit lehet enni, ami nem hizlal vagy nem káros az egészségre? Milyen nasikat együnk?

Ezekről ugye nagyon nehéz lemondani, és ha az ember csak salátát eszik és halat, reggelire müzlit..stb, de mégis megéhezik napközben, akkor mit emeljen le a polcról? Melyik a legjobb, mire tudjuk kiváltani a túrórudit, a chipset, amikor csak egy-egy falatot szeretnénk enni vagy amikor csak úgy ránk tör a nassolhatnék egy irodában és nincs a közelben csak egy ABC, magunkkal pedig nem hoztunk otthonról semmi egészséges falatot? Ilyen és ehhez hasonló kérdések sokaságára adok választ nap, mint nap. Lássuk, mégis mit tehetünk.

Elkerülhetetlen, hogy szót ejtsek arról, hogyha megfelelően táplálkozunk, akkor nassokra nincs szüksége a szervezetnek inkább megtervezett kisétkezésekre. Íme egy pár jó ötlet arra az esetre, ha a főétkezések között ennénk valamit! Az én ötleteim sem teremnek az íróasztalon – sajnos - , ha jön a gondolat, hogy kellene enni valamit, de mivel a közeli ABC-be lemenni is ugyanannyi energia, mint otthon összerakni és bedobni a táskába, így én ezt a változatot tartom célratörőnek. Azzal az előnnyel, hogy tudjuk is, hogy mit eszünk.

Az egészséges nasikat a következőképpen csoportosíthatjuk, aszerint, hogy éppen milyen ízre vágyunk.: Zöldséges nasi, gyümölcsös nasi, édes /sós nasi illetve a magvak. Lényeges itt is az, hogy tartsunk mértéket! Mutatok nektek mindegyikből.

Pörkölt csicseriborsó

Kell hozzá 400g csicseriborsókonzerv, só, olíva olaj. A csicseriborsóról a nedvességet papírtörlővel fel kell itatni, majd sütőpapírral bélelt tepsibe, 200 fokra előmelegített sütőbe tenni, kb.35-40 percig. (1 evőkanálnyi olívaolajjal óvatosan bedörzsölni borsószemeket. A vége felé azért érdemes rápillantani, nehogy megégjen, vagy ha nem egyenletesen pirulna, akkor keverjük is át.) Nagyon egészséges nassolnivaló és mindenhová magunkkal vihető.

Karfiol ropogós

Hozzávalók: 1 karfiol, 10 dkg reszelt parmezán, 2 tojás, 2 ek. olívaolaj, 1 cs. metélőhagyma, apró karikákra vágva, 3 cikk fokhagyma, 1 tk. bazsalikom, 1/2 tk. só, fekete bors. A karfiolt reszeld le, sózd meg és 20 percig hagyd állni. Kendőn keresztül jól facsard ki a felesleges levét. Egy nagy tálban kevered össze a hozzávalókat, majd az így kapott masszát 6 (vagy több) részre kell osztani. Ízlés szerint formázni, a lapokat sütőpapírral bélelt tepsibe fektetni s mehet is a sütőbe! 180-200 fokon gyönyörűen kb. 35-40 perc alatt ropogósra sül!

Olívabogyó

Bármilyen színben egy kis sajttal tökéletes

Sült répa

A sárgarépát fűszernövényekkel vagy csak magában, egy ek. olívaolajon tepsiben ropogósra sütve, de nyersen is gyors és elérhető étel

Sült zeller

A zellert megtisztítjuk, szeletekre, csíkokra, vagy karikára vágjuk és egy evőkanálnyi olívaolajban vagy sütőpapíron sütőben sütve remek nasit kapunk

Paprikába töltött körözött

Készítünk egy hagyományos körözöttet, beletöltjük a zöldpaprikába, s karikákra szelve, egy -egy falat puffasztott rizs tallérral finom kis harapnivaló

Zöldségmártogatós

A sárgarépát, zellerszárat, uborkát, paprikát csíkokra felvágni és joghurt alapú mártogatóst készíthetünk hozzá, amit fűszernövényekkel ízesíthetünk

Alma sajttal

Ez talán a legegyszerűbb megoldás.

Túrókrém

Ezt pirosbogyós gyümölcsökkel (málna, ribizli, eper, áfonya, szeder) egy kis fahéjjal vagy kókuszreszelékkel ízesíthetjük.

Sajtchips

Csupán sütőpapír és sajt kell hozzá. A sajtot lereszelni, sütőt közben bekapcsolni, grillfokozatra, ha nincs, 200 fokon előmelegített sütőben süljön. (Kicsit lassabban készül el, de ugyanolyan finom lesz.) A tepsire helyezz sütőpapírt, és formázz a reszelt sajtból kis halmokat! Ha akarod, szórd meg magokkal. De ha időhiányban vagy, vásárolhatsz eleve felvágott sajtokat, azokat reszelned sem kell, hanem szeletekben a sütőpapírra helyezni. Legalább 4 ujjnyira helyezd el őket, mert a halmok szétolvadnak lapocskákká. Ha a lapocskákat választottad, akkor is ügyelj rá, hogy távolság legyen közöttük. Várd meg, amíg a sütőben lelapulnak és szépen átsülnek! Ha kész, hagy kihűlni és máris fogyasztható. Viheted magaddal dobozkában, alufóliában, szalvétában és mindig nagyon finom!!!!

Étcsokoládé

Minimum 80% kakaótartalmú csokoládéról van szó

Zabkeksz

Kell hozzá 6 dkg zabliszt (vagy zabpehely ledarálva), 1 csipet só, 1,5 dkg nyírfacukor, 1 csipet sütőpor, 5,5 dkg margarin (puha), 1 db tojássárgája, rumaroma, 5 dkg darált dió, 4 kocka étcsokoládé. A hozzávalókat (a csoki kivételével) egy tálba rakni, és alaposan összegyúrni, amíg össze nem áll a tészta. (Ha túl nehezen áll össze, 1 kiskanál tejföllel lehet rajta lágyítani, de ne legyen ragacsos; ha pedig ragacsos lenne, állagának megfelelően kevés darált zabpelyhet hozzá lehet tenni.) Egy kisebb tepsit bélelj ki sütőpapírral, majd formázz kis gombócokat a tésztából, a tenyérrel ellapítani és a tepsibe rakni, egymástól egy-egy ujjnyi távolságra. 170 fokra előmelegített sütőben, kb. 12 perc alatt világosra sütjük. Kivesszük a tepsit a sütőből és a kekszeket hagyd kb. 5-10 percet pihenni, mert ekkor még puhák és törékenyek a kekszek. A csokoládét fel kell olvasztani, a kihűlt kekszeket félig belemártani a csokiba, majd rácsra rakni, hogy a felesleges csoki lecsepegjen. (Dobozban tárolva napokig eláll és nagyon finom, puha marad)

Olajos magvak

Dió, mogyoró, mandula, kesudió, brazil dió, törökmogyoró, stb. Ezekből mindenképpen a nyers, só nélküli változatot javaslom. Tele vannak egészséges zsírokkal, olajokkal, könnyű szállítani, tárolni és mindenki találhat ízlésének megfelelőt.

Ezeket fogyaszd az egészség és a tökéletes alak érdekében.

Leadfoto és fotók: 123rf.com

Oldalak

Szólj hozzá Te is!