Így maradhatsz sokáig jó kondícióban

Napi 20 perc séta és elkerülhetőek az időskori megbetegedések - derítették ki a Yale Egyetem kutatói. A rendszeres testmozgást végzők körében mintegy negyedére csökkent a rossz egészségi állapotúak száma.

Sétára fel!

Már nagyjából napi 400 méter megtétele is segít tovább megőrizni fittségünket és csökkenti az esélyét annak, hogy később mozgásképtelenné váljunk. A kutatás kimutatta, hogy már ez a mérsékelt fizikai aktivitás is jótékonyan befolyásolja azt, hogy az idősödő emberek sokáig képesek legyenek járni. A testmozgást az életmódjukból teljesen nélkülözők mintegy 18 százalékkal rosszabb helyzetben vannak.

A kutatásban összesen 1635 idős nő és férfi vett részt a 70-től 89 évig terjedő korosztályból. Őket két részre osztották: az első csoport heti 150 percet sétált és mellette nyújtó, különböző erősítő és egyensúlyérzék-fejlesztő gyakorlatokat végeztek. A másik csoport egészségfejlesztő órákra járt és emellett nyújtásokat végzett.

A kutatók félévente ellenőrizték a résztvevők egészségi állapotát, testsúlyát, vérnyomását, pulzusát, és állóképességét. Az eredményeket összesítették és kiderült, hogy a rendszeres fizikai aktivitás megakadályozza az időskori mozgásképesség elvesztését.

Jack Guralnik professzor a statisztikákat kielemezve azt ajánlotta, hogy az idősek legalább napi 400 métert sétáljanak. Menjenek el a boltba, parkba vagy csak kerüljék meg a szomszédos háztömböket. Mint mondta, ezek nagy szerepet játszanak abban, hogy 70 felett is képesek legyünk független életet élni és ne szoruljunk mások segítségére.

Ha tetszett a cikk, nyomj egy lájkot és oszd meg másokkal is!

Ezt is ajánljuk: Sportolj asztmásan is! - Katt ide!

Fotó: huffpost.com

Oldalak

Szólj hozzá Te is!