Ez történik, ha túladagolod a vitaminokat

Veszélyesek is lehetnek

Ha tehetjük, a szintetikus vitaminok helyett inkább az étrendünket reformáljuk meg, hiszen a megfelelő ételek segítségével könnyen feltölthetjük a vitaminraktárokat. Íme, az öt legveszélyesebb vitamin, amit te is könnyen túladagolhatsz.

C-vitamin

Legelőször valószínűleg a C-vitaminhoz nyúlunk, amikor azt érezzük, hogy immunrendszerünk nincs a toppon. Hiány esetén olyan tünetek jelentkezhetnek, mint az étvágytalanság, fáradtság, fogínyvérzés, hajhullás, orrvérzés, valamint lassú sebgyógyulás. A napi ajánlott mennyiség mindössze 1000 mg lenne. A C-vitamin túladagolásról elterjedt mítosz, hogy vesekövet okoz. Ezt mára már megcáfolták. Az azonban biztos, hogy ha sokat veszünk be, akkor hasmenést, és hasi bántalmakat okoz. Túl nagy mennyiségben nem érdemes fogyasztani, hiszen a felesleg úgyis kiürül a szervezetünkből.

D-vitamin

Tény, hogy ilyen időben sokkal kevesebb a napfény, így csekély D-vitaminhoz jut a szervezetünk, viszont ha túl sokat viszünk be belőle megemeli szervezetünk kalcium szintjét és ez bizony érelmeszesedéshez vezethet. 1500-2000 NE/nap lenne a megfelelő mennyiség egy átlagos felnőtt számára.

Sokan az őszi/téli hónapokban a mesterséges napozásra esküsznek, az viszont óriási tévhit, hogy a szoláriumozás feltölti a kiürült raktárainkat.
A szoláriumozással ugyanis nem lehet D-vitaminhoz jutni, hiszen ezek a gépek leginkább UV-A sugárzást bocsátanak ki UV-B helyett, ezért hiába barnul a bőr, D-vitamin a szolárium használata során nem keletkezik.

Lapozz a részletekért!

Fotó: 123RF.com

Oldalak

Szólj hozzá Te is!