Ez történik testeddel, ha kimarad egy étkezés

Rossz hangulatban leszel

Vércukorszinted csökkenni fog az étkezés kihagyásával, ami nagymértékben befolyásolni fogja közérzeted is. Ha érezted már magad egyszerre éhesnek és dühösnek ('hungry'), akkor ismered az érzést. A glükóz az elsődleges üzemanyag agyunk számára, ha pedig nincs belőle szervezetünkben, akkor nagyon rossz kedvünk lehet tőle. Éppen ezért, ha kihagytál egy étkezést és éhesnek, valamint dühösnek érzed magad, ne ragadd meg az első nassolnivalót, ami szembe jön veled, csak ha egészséges. Ugyanis amikor az embereknek alacsony a vércukorszintjük, hajlamosak nagyon zsíros vagy cukros ételeket fogyasztani, mert a testünk sóvárog az ilyen típusú élelmiszerek után.

Nem tudod hosszútávon fenntartani a fogyást

Ha úgy gondolod az étkezés kihagyása a legokosabb mód a fogyás fenntartására, gondold át újra. Természetesen ezáltal kevesebb kalóriát fogsz fogyasztani, de nagy az esély arra, hogy így az egészségtelen ételek után fogsz sóvárogni, ami pedig a veszélyes jojó-effektushoz vezethet: ez pedig teljesen összezavarhatja anyagcseréd. Emellett mivel étkezéseid teljesen kiszámíthatatlanná válnak, tested mindent meg fog tartani, amit csak tud, (beleértve az elraktározott zsírokat) ez pedig azt eredményezheti, hogy nem fogja hatékonyan elégetni a kalóriákat, ezáltal pedig fogyni sem fogsz.

Mutatjuk, mikre kell ügyelned.

Fotó, leadfotó: 123rf.com

Oldalak

Szólj hozzá Te is!