Egy pofonegyszerű szokás, ami jelentősen növeli a mentális képességeid

Sokan napi rutin szerint élik az életüket, míg mások azt vallják, hogy jobb sodródni az árral. A szakértők azonban ezzel kapcsolatban egy dologban biztosan konszenzusra jutottak: ha napirendet nem is írunk, akkor is mindenképp érdemes egyetlen szokást bevezetni a mindennapjainkba, ez pedig nem más, mint a délutáni szieszta, amelynek számos jótékony hatása van az egészségünkre nézve. Gondoltad volna?

Sziesztázz egy kicsit

A szieszta bizonyos országokban délutáni pihenőidő, amely alatt a munkavégzés szünetel, és általában az üzletek is zárva tartanak. A szó egyébként spanyol eredetű, amelynek valódi jelentése nem más mint a napfelkeltétől számított ’hatodik óra’. Eredetileg, mint arra elnevezése is utal, „ebéd utáni rövid pihenőt” jelentett. Spanyolországon kívül Latin-Amerikában, Görögországban, Olaszországban, illetve számos ázsiai országban jellemző, ám hazánkban nem igazán közkedvelt szokás. A kutatók szerint pedig érdemes lenne elgondolkozni rajta, ugyanis egyes tanulmányok alapján a 60 évesnél idősebbek, akiknél bevett szokás a délutáni pihenés, sokkal jobban teljesítettek a kognitív teszteken, mint azok, akik nem szundítottak. Továbbá a szieszta bármely életkorban előnyös az agy pihentetése céljából, valamint a napi gondolatok zűrzavarának oldására is. Egyes tanulmányok szerint a legideálisabb pihenőidő 10-30 percet vesz igénybe, valamint 13 és 15 óra közé esik. Ha neked több az igényed a délutáni alvásra, akkor azzal a szervezeted azt kommunikálja feléd, hogy éjszakánként nem alszol jól, vagy nagyon keveset pihensz. Lapozz a cikk folytatásáért!

Lapozz a cikk folytatásáért!

Fotó: 123RF.com

Oldalak

  • 1
  • 2