Egészséges nassolás az őszi-téli időszakban

Pozitív hatással lehet az egészségünkre a nassolás, természetesen akkor, hogy ha azt mértékletesen tesszük. Az őszi-téli hónapokban népszerű magvak és aszalt gyümölcsök kapcsán újabb és újabb kutatási eredmények igazolják: egy kis kényeztetés nem csak a léleknek tesz jót.

Kiürülnek a vitaminraktárak

A késő őszi, téli szezon legkedveltebb snackjei az olajos magvak és az aszalt gyümölcsök, vagy ezek együttes mixei. Nem véletlenül, hiszen a nyári és kora őszi vitaminraktáraink ilyenkor már lassan kiürülnek, és szervezetünknek szüksége van az utánpótlásra, erre kiválóan alkalmasak a szárított gyümölcsök. Az olajos magvak, mint például a mandula vagy mogyoró fogyasztása pedig Omega 3-zsírsav tartalmuk mellett magas ásványi anyag tartalmuk miatt is ajánlottak.

Szívbarát magvak

Az olajos magvak gyakori fogyasztása egyes kutatások szerint 30 százalékkal is csökkentheti a szív- és érrendszeri betegségek előfordulását, így például a vérrögök kialakulását is, csökkenthetik a koleszterin szintünket, emellett ereink állapotát javíthatják. Mindez a magas folsav és alacsony telített zsírsav tartalmuknak köszönhető. A mandula például a bőrünknek is jót tesz, hiszen sok E-vitamint tartalmaz, ami nem mellesleg az idegrendszerünk, agyunk számára is jótékony hatású.

Fotó: evoomarketplace.com

Oldalak

  • 1
  • 2

Szólj hozzá Te is!