Csökkenti a súlyos szembetegségek kialakulásának esélyét - A banánhéj 6 jótékony hatása az egészségre

Bár Európában inkább kidobjuk a kukába a banánhéjat ahelyett, hogy megennénk, Ázsiában ez már bevett gyakorlatnak számít. Ha eddig nálad is mindig a szemétben végezte, akkor most jól figyelj: elmondjuk, miért érdemes minél gyakrabban elfogyasztanod a banánhéjat!

A banán, a szupergyümölcs

A banán kb. 10 ezer éve szolgálja az emberiség javát – igazi szupergyümölcs! Rengeteg vitamin található benne, többek között A-, C-, E-, K-, illetve az összes B-vitamin. Kalciumban, káliumban, vasban, magnéziumban és cinkben gazdag, így gondoskodik a vörösvérsejtek kialakulásáról, az idegrendszer megfelelő működéséről, a csontképződésről és immunrendszer védelméről. Rendszeres fogyasztásával csökkenthető a vérnyomás, glükózból, fruktózból és szacharózból felépülő cukortartalma pedig hosszú ideig energiát biztosít a szervezetnek.

Ne dobd ki a héját!

Bár sokan állítják, hogy a banánhéjat hiba elfogyasztani, hiszen a baktériumok, vegyszerek és ki tudja, még mik, azon tapadnak meg (főleg akkor, ha távoli országokból szállítják a lakhelyünkre a gyümölcsöt), a szakértők szerint nincs ok az aggodalomra. Mosással, illetve hőkezeléssel minden kórokozó eltávolítható a héjról.

Miért fogyaszd?

  • A banánhéj, noha nem olyan édes, mint a gyümölcshús, sok értékes tápanyagot tartalmaz. Káliumtartalma például különösen magas, ami több dologhoz is elengedhetetlen: az izom- és az idegszövetek működéséhez, a vércukorszint szabályozásához, a sejtek, szövetek táplálásához, illetve a szervezet vízforgalmának szabályozásához.
  • Nagy szerepe van az immunrendszer megfelelő működésében, ezenkívül csökkenti a rossz koleszterin szintjét a vérben.
  • Kevesen tudják, de triptofánt is tartalmaz, amit nyugtató aminosavként ismerünk: mivel megemeli a szerotonin szintet, hozzájárul a kiegyensúlyozott, nyugodt alváshoz és a jó hangulathoz.
  • Tajvani kutatók bebizonyították, hogy a megemelkedett szerotoninnak köszönhetően enyhíthetőek a depresszió tünetei. Állítólag, ha három napig napi két banánhéjat megeszünk, 16%-kal növeljük a testünk szerotonin szintjét.
  • A banánháj luteint tartalmaz, ami egy hihetetlenül hasznos antixodáns, hiszen elnyeli a nap káros ibolyántúli sugarait és semlegesíti a retinában lévő szabadgyököket. Ezzel csökkentheti a sárgafolt-degeneráció veszélyét, az idősebb korban jelentkező gyakori szembetegség és látásvesztés fő okát.
  • Segíti az emésztést, így megakadályozza a székrekedés kialakulását, és enyhíti a puffadás kellemetlen tüneteit.
Fotó: gardeningknowhow.com

Oldalak

  • 1
  • 2

Szólj hozzá Te is!