Ezt soha ne csináld, ha jól akarsz aludni

Az alvás minőségét sok minden leronthatja. Szakértőnk, Czanik Balázs capoeira aerobik edző, életmód tanácsadó most elárulja, mit kell elkerülnöd lefekvés előtt.

Megjelent Czanik Balázs Capoeira Aerobik 5. című DVD-je!

A legújabb edzésterv olyan mozdulatokat tartalmaz, melyekhez nem szükséges sem előzetes edzettség, sem ügyesség, pusztán némi kitartás és akaraterő. Az ülőmunkát végzők különösen imádni fogják a DVD-t, hiszen a fogyás mellett a gerincbántalmak orvoslására is tökéletes. A mozgás elsajátítása semmilyen előzetes tudást nem igényel, így bárki végezheti a gyakorlatokat otthon is. A DVD megrendelhető itt!

Átmulatott éjszaka hatása

Furcsa tény, hogy egy ébren töltött éjszakát a szervezet csupán 4-5 éjszaka leforgását követően tud teljesen kipihenni. Habár azt gondolnánk, az átmulatott éjjel után, ha 12 órát alszunk, minden rendben lesz. Nos, ez nem így van. Az éjszakázás bizony a következő hét minden napjára és edzésére hatással lesz.

Nyugalom és rutin

A nyugodt, pihentető alvás titka a megfelelő hőmérséklet, a kellően kiszellőztetett szoba, a kényelmes matrac és párna, valamint a sötétség. Ha emellé még három havonta megfordítod a matracot, tökéletes kényelmet biztosíthatsz magunknak a frissítő alváshoz.

Ne egyél és ne igyál!

Mellőzd vagy mérsékeld a kávét, kólaféléket és az alkoholt, ugyanis ezek zavaró hatással vannak az alvásra. A nyugodt álmot néhány gyógyszer – kalcium-csatornablokkoló, szteroid vagy koffeintartalmú fájdalomcsillapító – is megzavarhatja. Akkor sem alszol el egykönnyen, ha lefekvés előtt nassolsz vagy nehezebb ételeket ettél. Ha valahogy mégsem bírod ki, hogy ne egyél lefekvés előtt, válaszd a pulykát. Ez a szárnyas, valamint a legtöbb magas fehérjetartalmú élelmiszer – például a tojás, a datolya, a halfélék vagy a zab – tartalmaz triptofánt, ami egy természetesen előforduló esszenciális aminosav, mely elősegíti a pihenést és az alvást.

Lapozz, a cikk folytatódik a következő oldalon!

Fotó: nnrhospital.com

Oldalak

  • 1
  • 2
Címkék:

Szólj hozzá Te is!