Így tedd alakbaráttá a húsvéti menüt - 3 tipp, amivel az ünnep alatt is karcsú maradsz

Ismét érkezik a következő nagy étkezés időszaka a húsvét formájában. Ilyenkor sutba a diétákkal, fogadalmakkal, és a "majd hétfőtől" ígéret is átalakul "majd jövő hét hétfőtől" elhatározássá. Hiszen húsvét van! Viszont nem kell hanyatt-homlok a csokitojásokhoz menekülnöd egy kis "ha már húsvét, legyen kövér" vigaszért, mert az ünnepi menüsor is alakbaráttá tehető. Mutatjuk, hogyan!

Alakbarát húsvétolás

Mivel húsvét, a fő összetevő, ami mindenben megjelenik, az a tojás. A tojás pedig jó. A sárgája is. A tojás tele van fehérjével, ráadásul mind a 9 esszenciális aminosav megtalálható benne, valamint esszenciális zsírsav, amire a szervezetünknek szüksége van. Ezenkívül tele van vitaminnal és ásványi anyaggal. Szóval baj nem lehet belőle, csak arra figyelj, hogy ne edd degeszre magad vele. Óvakodj a hidegtál mellé kirakott fehér kenyértől és a jó kis omlós, foszlós kalácstól is. Fogyassz minél több zöldséget és folyadékot, és itt persze nem a tojáslikőrre gondolunk!

Nézzünk is meg 3 tipikus fogást, ami alakbaráttá tehető néhány hasznos tanáccsal: kaszinótojás, sonkatekercs, répatorta.

Kaszinótojás

Ez a legkényesebb étel, mert sok mindenen elhasalhatunk. A tojás sárgájával nem tudsz mit kezdeni, az adott, de hidd el, nem ezen fog múlni, hogy gyarapodsz-e egy kis felesleggel az ünnepek alatt. A kaszinótojás krémjéhez a vaj helyett használj kókuszzsírt, mert nem fog a testen zsírpárnákban landolni, hiszen könnyen emészthető és felszívódó zsírforrás. Szóval nyugodtan váltsd le a vajat. A töltelékből szintén hagyjuk ki a majonézt, és a tejfölből is csak a 12%-osat használjuk. Bár az a legjobb, ha zsírszegény joghurttal keverjük ki a sárgákat. A franciasalátába se tegyünk majonézt és tejfölt, csak zsírszegény joghurtot. Továbbá hagyjuk ki a krumplit, mivel tele van keményítővel, amelyet cukor formájában bont le a szervezet. Hidd el, nem fog hiányozni belőle a krumpli, ha jó sok zöldséggel pakolod tele. Édesburgonyát viszont vágj bele, egészségesebb és kissé különlegesebb is lesz ezáltal a klasszikus saláta. A csipetnyi cukor, amivel pedig ízesíted, nyugodtan lecserélhető édesítőre.

Kattints a cikk folytatásáért!

Fotó: foodnetwork.com, mihome.xyz

Oldalak

Szólj hozzá Te is!