Csak néhányan ismerik a világ legtáplálóbb élelmiszerét - Erősíti az idegeket és tisztítja a májat

Te hallottál már a spirulináról? Ha nem, akkor olvasd el cikkünket; szakértőnk, Fodor Imre fitness edző, testépítő napi tanácsában ma elárulja, mit kell tudni erről a szuperélelmiszerről.

Mindent a spirulináról

A spirulina, vagy más néven kék-zöld alga a spirális alakjáról kapta a nevét. Ez az édesvízi növény meleg közegben növekszik a legjobban, egyik nagy előnye, hogy gondozása nagyon egyszerű. Nézzük, milyen jótékony hatásai vannak!

  • 65-71%-a fehérje (növényi); magasabb a fehérjeforrása, mint a marhának (22%) és a lencsének (26%)
  • sportolók állóképességét és erőnlétét is növeli, mivel magas proteintartalma elősegíti az izomépítést
  • megtalálható benne mind a 8 esszenciális aminosav
  • alacsony a szénhidráttartalma (15-20%-os)
  • gazdag A-vitaminban (beta-carotin), valamint B1-, B2-, B6-, B12-, E-és K- vitaminban
  • bőséges természetes forrása a klorofillnak (közismert vér-építő és tisztító), a sónak, a fitonutrienseknek és az enzimeknek
  • nagy mennyiségben tartalmaz omega-3 zsírsavakat

A második oldalon folytatódik a pozitív hatások felsorolása!

Fotó: Fodor Imre

Oldalak

Szólj hozzá Te is!