Laktózérzékenyek figyelem! 5+1 szuper kalciumforrás tejtermékek helyett

A tej kiváló kalciumforrás, ám vannak olyanok, akik nem szeretik vagy laktózérzékenység miatt nem ihatják. Az ásványi anyag bevitelről azonban esetükben is gondoskodni kell, cikkünkben ezért most 5+1 olyan szuper ételt mutatunk, amelyek segíthetnek ebben!

Narancs

Talán nincs is olyan, aki ne szeretné a citrusféléket, ráadásul szinte az év bármely szakában kaphatóak. Fogyassz rendszeresen narancsot uzsonnára vagy tízóraira, hogy minél több C-vitaminhoz és kalciumhoz juthasson a szervezeted! Ráadásul egyes kutatások szerint a narancs rendszeres fogyasztása antioxidáns hatásának köszönhetően segíthet a rákos betegségek megelőzésében is.

Káposzta

A káposzta többnyire nem a gyermekek kedvence, pedig érdemes lenne megszerettetni velük is, hiszen a fejlődő szervezetnek rengeteg kalciumra van szüksége! Ez a sokoldalúan felhasználható zöldség ráadásul nem csak kiváló kalcium forrás, de a tavaszi alakformálásban is a segítségedre lehet, hiszen magas rosttartalma támogatja az anyagcserét, így fogyasztásával elenyésző kalória kerül a szervezetedbe.

Brokkoli

A brokkolit nem mindenki kedveli, pedig számtalan jótékony tulajdonsága van, az előzőekhez hasonlóan ugyanis ez a zölség is remek kalciumforrás. Ha nem is kifejezetten a kedvenced, próbáld meg különböző szószokkal vagy tojással elkészíteni, vagy akár egy remek krémlevest is kihozhatsz belőle!

Füge

Ezt a finom gyümölcsöt nem csak aszalva érdemes fogyasztani, hiszen frissen még több vitamin és ásványi anyag található benne. A füge szintén kiváló kalciumforrás, és számtalan különleges sütemény is készíthető belőle. Ha kíváncsi vagy, itt mutatunk is egy szuper receptet!

Szezámmag

A szezámmag nem csak nagyon ízletes, vitaminokban és ásványi anyagokban is gazdag. A kalcium, vagyis a csontok fejlődéséhez szükséges vitamin szintén nagy mennyiségben található meg benne, ami többek között megelőzi a vastagbélrák kialakulását, a migrént és a csontritkulást, továbbá a menstruációval járó fájdalmakra, a görcsök jelentkezésekkor is hasznos lehet a fogyasztása. Csak hintsd meg vele a salátád, így egy igazán tápláló fogást üthetsz össze.

Femcafe-tipp (x)

Ha azonban egyáltalán nem szeretnél lemondani a tejről, akkor próbáld ki az Alnavit UHT eljárással tartósított, zsírszegény, tartós tehéntejet, mely ökológiai gazdálkodásból származik. Mivel a laktózintoleranciában szenvedők szervezete egyáltalán nem, vagy csak részben tudja a tejben lévő laktózt (tejcukrot) feldolgozni, a laktózmentes* tej gyártása során a laktáz enzim hozzáadásával a tejben lévő cukor lebontása már a termék fogyasztása előtt megtörténik, így fogyasztható laktózintolerancia esetén is.

Még több szuper glutén- és laktózmentes termékért kattints ide!

* A legmagasabb laktóz tartalom a termékben 0,1g/100g alatti. Tejfehérjét tartalmaz.

Fotók: forwallpaper.com, dairygoodness.ca; Leadfotó: allergicliving.com

Szólj hozzá Te is!